טיפול בהתמכרות לסמים קשים וקלים

credit: pixabay

כשבני משפחה או אנשים הקרובים לנו עושים שימוש קבוע וכפייתי בסמים, הדבר משפיע גם עלינו. להתמכרות שלהם יכולה להיות השפעה רגשית, פסיכולוגית, כלכלית וסביבתית על האנשים היקרים להם ביותר, ושדואגים להם יותר מכולם. אם יבחר המכור לבסוף לפנות אל אפיקי טיפול בהתמכרות לסמים ישנם כמה אפיקי פעולה שכדאי לשקול- התוכנית האופטימלית לניהול ההתמכרות והגמילה עשויה להשתנות בהתאם למושא ההתמכרות ולאופייה. ככל שנרחיב את ידיעותינו אודות דפוסי האדם המכור, השפעות החומר הממכר אליו הוא מכור על גופו ועל המבנה הרגשי שלו. מומלץ להיוועץ במהלך תהליך הגמילה בגורם מקצועי כמו המרכז השיקומי והטיפולי "רוח בכפר", שיוכל להפנות אותנו אל הטיפול הראוי ביותר וללוות אותנו במהלך התהליך, לייעץ, להכווין וכמובן לדאוג ולטפל.

לעודד את האדם לפנות אל טיפול בהתמכרות לסמים

על אף שביקורתיות ושיפוטיות אינם מומלצים כאשר מתנהלים בסיטואציה הרגישה הזו, מול אדם היקר לנו שסובל מהתמכרות לסמים, חשוב גם שלא נתעלם מהשימוש המסוכן ובטח שלא נעודד ונאפשר אותו. כדאי לשקף לאדם המכור כמה דפוסיו מוסיפים עומס וקשיים לחייו ולאלו הסובבים אותו, ולהזמין אותו לקבל ייעוץ, לשמוע מניסיונם של מכורים אחרים בקבוצת תמיכה ואפילו לפנות לשיחת ייעוץ במרכז גמילה ייעודי המתמחה במתן טיפול בהתמכרות לסמים. אין ספק שעלינו להראות נוכחות ולשמור על עקביות כדי לבנות את יחסי האמון עליהם תושתת העזרה והתמיכה באדם המכור. עם זאת, גם לנוכחות ולתמיכה שלנו חייבות להיות גבולות. לצד הנכונות להעניק עזרה ותמיכה בכל עת, חשוב שנבהיר כי לא נוכל לתת לאדם כסף כדי לרכוש סמים, ולא נסכים כי סמים ייצרכו בביתנו או בנוכחותנו.

להיות חלק בלתי נפרד מהתהליך

מרכזי טיפול מקצועיים יאפשרו לכם להשתתף בתהליך השיקום של יקירכם ויסייעו לכם להיות בו גורם משמעותי. "רוח בכפר", מוסד גמילה מאלכוהול, רואה במשפחות המטופלים חלק חיוני ובלתי נפרד מתהליך ההחלמה. אנו מזמינים אתכם להתוודע לגישה הטיפולית הייחודית שלנו ולהשתתף באופן פעיל בתהליך שיאפשר לאדם היקר לכם להשיב את חייו למסלולם. מהגמילה הראשונית ועד הטיפול השוטף וניהול ההתמכרות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here