פניה לפסיכיאטר – טיפול בנפש שלכם

0
49
קרדיט - Freepik

המציאות בה אנו חיים אינה פשוטה. רבים חשים כי גם בעת שגרה, ללא מצבי קיצון, נדרשת מאיתם התמודדות עם עומסים ולחצים, וקיימת מהם ציפייה לתפקוד ברמה גבוהה ולהצליח לתפקד היטב בבית ובעבודה. אולם לעתים אנשים חשים כי ההם עמוסים מדיי, וחלק מהם חשים כי הלחץ עומד להכריע אותם. תחילה יכולה להיות ירידה כלשהי במוטיבציה או שינויים במצב הרוח. המצב לעתים יכול להגיע לכדי מצבים קליניים כמו דיכאון, התקפי חרדה ועוד. הקשבה לעצמכם ופניה בזמן לאיש מקצוע מומחה בתחום תסייע לכם לחזור לשוב למסלול.

למי מומלץ לפנות כשמרגישים צורך לטפל בעצמנו?

כדאי לטפל בעצמנו כל הזמן, גם כאשר איננו חשים בבעיה מסוימת; "טיפול" בהקשר זה עשוי להיות פעילות של רווחה ופעילויות פנאי. אלו יכולות להיות פגישה עם חברים, הליכה או ריצה, חוג ועוד. אם קיימים דברים המציקים או מטרידים אתכם, אפשר להתחיל בטיפול בדיבור בתרפיה אחרת: באמנות, תנועה ועוד. אם ישנה תחושת כובד של ממש, מצוקה, מחשבות לא פשוטות שמלוות אתכם – שקלו פנייה אל פסיכיאטר שיאבחן את המצב ויציע טיפול מתאים. כדאי לחפש פסיכיאטרים מומלצים ולאו דווקא לפנות לשם הראשון שתפגשו.

איך לבחור את הפסיכיאטר המתאים?

אם התסמינים מפריעים לכם בשגרת החיים, שקלו פנייה לפסיכיאטר. הוא איש המקצוע היחיד בתחום הנפש שהוא רופא ולכן יכול לרשום טיפול תרופתי. כאשר בוחרים פסיכיאטר חשוב קודם כל לא להתבייש ולבקש להראות תעודה המוכיחה כי הוא אכן פסיכיאטר: למד רפואה והתמחה בבריאות הנפש. ניתן לבדוק זאת גם באתר משרד הבריאות. מעבר לכך, בדקו מהו הניסיון שלו – לא רק מבחינת שנות ותק אלא גם מבחינת סוגי ההפרעות בהן הא מטפל, האם יש לו ניסיון רב בהפרעה שיש לכם. מעבר לכך חשוב להתרשם ממנו בצורה חיובית בפן האישי. אולי יותר מרופאים בתחומים אחרים, בתחום זה יכולות התקשורת הבינאישיות חשובות במיוחד. חשוב שתרגישו בנוח עם הפסיכיאטר.

ד"ר אביתר שגב הוא פסיכיאטר מומחה ובעל ניסיון רב בטיפול במגוון הפרעות. הוא בונה לכל מטופל תוכנית טיפול אישית על סמך אבחון מעמיק. אתם מוזמנים ליצור קשר.

הבהרה: המידע המופיע בדף זה הוא לידיעה כללית בלבד, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי. לקבלת ייעוץ, אבחון או טיפול מתאימים – יש לפנות לגורם מקצועי מוסמך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here