כיום, כבר אי אפשר להכחיש כי העולם כולו מחובר לרשת האינטרנט. מיליוני אתרים מועלים לרשת מדי יום מרחבי העולם.
אפשר למצוא באינטרנט הכול:
החל מפרטים אישיים של אנשים מפורסמים, דרך מחקרים אקדמאים, ועד קטעי וידאו חובבניים מכל העולם.
כדי ליצור אתר אין צורך להיות מומחה בבניית אתרים.
ישנם אפילו אתרים המסבירים איך לעשות זאת בפשטות, כך שכל אדם בלי רקע במחשבים יוכל להבין.
אולם, על מנת שאתר יצליח, יש צורך לדעת כמה דברים בסיסיים.
ראשית יש להגדיר מטרות לאתר.
אחר כך יש לבצע סקר שוק, בכדי לדעת מה הם השירותים המוצעים בתחום ומיהם הלקוחות הפוטנציאליים.
יש לבחור שם לאתר, דבר שיכול להיות מאד משמעותי להצלחתו.
שם קליט שקל לזכור אותו יהיה טוב יותר משם מורכב או לא מובן שאנשים עשויים לא לדעת כיצד לאיית במנועי חיפשו. משנבחר השם, הצעד הבא הוא לרכוש את שם דומיין וכן אכסון לאתר.
יש מגוון אתרים המציעים שמות דומיינים למכירה, כאשר המחיר משתנה בהתאם לביקוש של השם הנבחר.
חשוב לבחור אתר אכסון אמין, כדי שהאתר יהיה זמין ולא יהיו בו תקלות. כאשר יש אתר אפשר להתחיל לעבוד על התוכן. אולם גם פה יש להקפיד בבחירת מילות מפתח, על פי המילים הכדאיות ביותר עבור האתר.
בכתיבת התוכן יש להקפיד האיכות, על שפה ברורה, על סגנון אחיד ובגובה העיניים ועל התאמה למילות המפתח שנבחרו.
על התוכן להיות מדויק לצרכי הלקוחות ולמשוך את תשומת ליבם כדי שיישארו באתר זמן רב ככל האפשר ויחשפו לכמה שיותר מסרים שהאתר מבקש להעביר.
ישנם מומחים בכל אחד מהתחומים האלה, אולם ישנם גם הסברים באתרים רבים שיכולים להפוך את משימת בניית האתרים לפשוטה למדי.
ישנן חברות שמתמחות בהמשך פיתוח האתר, בקידום האתר במנועי חיפוש, כך שבהקלדת אחת ממילות המפתח התוצאה של האתר תהייה הגבוהה ביותר וכך יגיעו אליו מספר המבקרים הגדול ביותר. שיטה נוספת לקידום אתר היא שיווקו ופרסומו במדיה הרלוונטית לקהל היעד של האתר. בכדי לבחון את הצלחת האתר אפשר לנתח את הסטטיסטיקה של ביקורים באתר, זמן שהות, מספר קליקים, מהיכן אנשים מגיעים אל האתר ומה באתר מעניין אותם ביותר.