עלות מצבה

קרדיט: pexels.com

תמיד כאשר חוזרים מלוויה זה הזמן לפתח דיון נמרץ לגבי המצבה. הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בלוויה של אדם קרוב יותר, אשר עול הקמת המצבה מונח גם על כתפינו. אז איזו מצבה מומצת, על מה כדאי לשים דגש, אלו עיצובי מצבות מקובלים היום ומה סתם טרנד חסר טעם, ובעיקר- מהי עלות מצבה כיום ועד כמה אפשר לעמוד בהוצאה הזו? כל אלו הן שאלות שהופכות ותופסות יותר ויותר מקום ככל שאנחנו מתבגרים, וגם, צריך לומר- ככל שאנחנו קרובים יותר לנפטר ומחוייבים יותר לממן את המצבה. כמה עולה מצבה היום? שאלנו את הצוות שלנו בחברת אבנים, חברה מקצועית ובעלת ניסיון רב שנים בתחום המצבות מהרגע הראשון ועד האחרון [ועד בכלל] מהי עלות מצבה סטנדרטית, התשובות שקיבלנו ממש מגוונות אבל ננסה לעשות סדר.

עלות מצבה פשוטה

מצפה פשוטה ומינימלית בהחלט יכולה לעלות מספר מועט של אלפים. באתר שלנו תוכלו לראות לא מעט מצבות כאלו בעלות של כחמשת אלפים ₪, וזה בהחלט מחיר נגיש ואפילו נוח מאד. כאשר אנחנו בוחרים מצבה פשוטה הכוונה היא למצבות עשויות שיש פשוט או אבן טבעית פשוטה, בקווים ישרים ללא סיתות מורכב, בלי תוספות פרחים ושאר אלמנטים מעניינים. כל אחד מן האלמנטים האלו כמובן מייקר את המחיר בתורו.

אפשרויות תוספות למצבה

באופן כללי לכל תוספת יש את המחיר שלה, אבל יש דברים יותר עממיים ויש מעבר לכך. תוספת מים למשל תקפיץ את המחיר באופן משמעותי מאד, אבל תוספת אבני חצץ לפעמים תהיה מינורית, ויש מקרים בהם שילוב אבנים הוא דווקא חסכוני, למשל כאשר אבן פשוטה שנוסיף תוכל לחסוך לנו חלק מן האבנים היקרות יותר. יש אמנם חומרים שעלותם גבוהה מאד, ויש גם עבודות שמייקרות את המחיר כמו יצירות מחוטבות, פיסולים שונים באבן, תוספות חיתוכי לייזר, חיפוי זכוכית וחריטות שונות של כתובות.

מחיר תחזוקה

חשוב לקחת בחשבון כי יש אבנים שדורשות יותר תחזוקה ותיקונים באופן שוטף, כך שלפעמים חיסכון במחיר כעת הוא מחיר גבוה יותר לטווח הארוך. כדי להיות בטוחים כדאי תמיד להתייעץ עם הצוות שלנו, כאן לעזרתכם!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here