תחזוקת אתרים נחשב לחלק בלתי נפרד מהניהול הכולל שלו. לפעמים לא מספיק רק לתחזק את האתר, אלא יש לחשוב כל הזמן על איך לשדרג אותו כחלק מהליכי תחזוקה שגרתיים, ואיך להגדיל את הערך שלו בעיני הגולשים. התחזוקה מתקשרת גם בהתאמת האתר למנועי החיפוש המתחדשים, כך שימשיך לשמור על פופולריות ויגדיל את נתוני החשיפה שלו.
כדי לשמור על תחזוקה שוטפת, לא מתפשרת ויעילה, חשובים להשתמש בבעלי מקצוע שיסייעו בתחזוק מלא של אתר האינטרנט. לפניכם חמישה סוגים של בעלי מקצוע שחיוניים לדבר.
מעצב גרפי
תפקידו של המעצב הגרפי הוא לא רק להתעסק בתוכנות הגרפיות, אלא להביא לידי ביטוי רעיונות ותכנים שיווקיים, כך שהחשיפה לקהל היעד הרלוונטי תגדל. האופן בו הוא מעביר את המסרים והרעיונות צריך להתקדם בציר הוויזואלי, כלומר פרסומות או מודעות, כך שעליו לגלות שליטה מלאה בבחירת קונספט מתאים ובבקיאות באלמנטים גרפיים, שרלוונטיים לשירות שבית העסק יועד לספק.
כותב תוכן
כותב תוכן הוא מי שאמון על הכתיבה והניסוח של כל רעיון שהוא שעולה לאתר. שירותיו מותאמים לצרכי הלקוח, וניתנים כחלק מסגנונות שונים של כתיבה – מאמרי קידום אתרים, מאמרים שיווקיים, כתיבת 'אודות', תיאורי מוצר, פרסומים שיווקיים קצרים, בלוגים ועוד. כותב התוכן הוא הגורם המקצועי שגורם למלל להישמע הרבה יותר מקצועי, אטרקטיבי ומזמין, זאת הודות לטכניקות הכתיבה שעומדות לרשותו של הכותב.
Webmaster
webmaster הוא בעל מקצוע שמתמחה בבניית אתרים ובתחזוקתם, וכן בהקמה ותחזוקה של סביבות השרת שעליהם מתבססים אותם האתרים. בדרך כלל יש לו ידע בסיסי בעיצוב, בקוד מבנה ובקוד תוכנה. יש כאלו שטוענים שיש הבדל מקצוע זה לבין בונה אתרים בהגדרה, בכך שהוא לא עובד רק עם תוכנה אחת מסוימת שמיועדת לבנות אתרים, אלא גם עובד עם סביבות שם. יחד עם זאת, אנשים רבים מהתחום רואים בשני התפקידים כזהים.
SEO
SEO הינו מונח מקצועי המייצג את התחום של קידום אתרים אורגני בגוגל וביתר מנועי החיפוש. מקדמי אתרים מבצעים התאמה של האתר למנועי החיפוש, תוך סריקה וניתוח של כל העמודים באתר, על כל התכנים והקודים הקיימים בהם. כמו כן, מקיימים תהליך המתבסס על קישורים שמפנים לאתרים המדוברים, תוך יצירה מתמדת של מוניטין על ידי בנייה של קישורים באתרים שתכליתם היא הצגת תחומי עיסוק דומים. כדי להעביר תהליך נכון ומקצועי של SEO, יש לבנות אותו בצורה שקולה ונבונה, כך שהתוצאות יהיו ניכרות לאורך זמן ויחול שיפור בטיב הביצועים.
UX UI
תחום זה מתעסק בשני דברים לסירוגין – UX המייצג את חוויית המשתמש, וה – UIשמיוחס לעיצוב ממשק המשתמש, כלומר להביט הוויזואלי של הדבר. בחברות כמו חברת UX משלבים בין השניים. חוויית המשתמש כוללת בתוכה הרבה מאפייני מערכת, ומתייחסת לאיך שהמשתמש מרגיש בנוגע אליהם. חברות נוטות להשקיע הרבה לשם יצירת חוויה טובה ואינטואיטיבית בקרב המשתתפים שלה לאחר שימוש באתר, וזאת באמצעות עיצוב של ממשקים, פיתוח פיזי של מוצרים, אופליין ואונליין, שירותים נלווים וכו'. חוויית המשתמש אמונה למעשה על הקניית חוויה אופטימלית לגולשים באתר.
נדבך עיצוב הממשק חשוב מאוד, אולם לא פחות חשובה היא ההבנה של איך הדברים עובדים. לא משנה עד כמה אתר יעוצב בצורה אטרקטיבית וססגונית, אם הפונקציונליות לא תהיה קלה לתפעול, הגולשים יאבדו עניין. זהו קונספט שצריך לשים לב אליו לאורך התהליך, ולטייב אותו על ידי ניסויים, בחינת התנהגות של המשתמשים, בדיקות איכות ועוד.