איך להוביל שיחה בביטחון?

0
3525
איך להוביל שיחה בביטחון?

לא מעט אנשים מתקשים לפתוח בשיחה, לנהל שיחה ואף להוביל את השיחה בביטחון, ופה אנו באים לומר שכל אחד יכול לקחת את המשימה ולהוביל אותה, גם אם חשים שהצד השני אפתי, מאבד עניין, או גם כן ביישן כמותכם. כיצד? ובכן לא מדובר בטיפ אחד, אלא בקבוצה של טיפים מעשיים, אך כל אחד צריך למצוא את הטיפ שיותר נכון עבורו ופשוט להתמקד בו, לשכלל אותו ואט אט להוכיח לעצמו שהוא כן יכול, שהוא יכול לא רק ליזום שיחה, אלא גם להוביל ולהפוך אותה למשמעותית ולמעוררת עניין.

חשיפה למגוון נושאים

בין אם מדובר בשיחה מקצועית בה מנטור צריך להוביל את האנשים שנעזרים בו לתהליך אישי ובין אם מדובר באדם שמגיע למקום חדש ומבקש להכיר את האנשים שסביבו, חשוב לדעת להחזיק שיחה, הן עבור הביטחון העצמי והן עבור הנאה וצרכים מעשיים, ועל כן הכלי הראשון הוא להכיר מגוון נושאים מגוונים, וזאת כי אנשים נמשכים לידע, מעריכים אנשים שמכירים עובדות מעניינות ותמיד ישמחו לנהל שיחה מרתקת מול אדם שמשדר אינטליגנציה.

ישר ולעניין

חשוב לדעת מתי להוסיף לשיחה מגוון תיאורים, מתי להוסיף לשיחה רעשי רקע, מתי לנהל שיחה ישירה ותמציתית, מתי להוסיף בדיחה וכדומה, אך הכי חשוב להימנע ממילים שב99% מהמקרים אין להן מקום. מכאן שתנסו כמה שיותר להימנע מהמילים הבאות: כאילו, אההה, אמממ וכדומה. הן מביעות חוסר תשומת לב, חוסר יכולת לפתח שיחה ובאופן כללי הן מוציאות מריכוז. קשה לכם להימנע מהן? תבקשו מאנשים קרובים שפשוט יעירו לכם בכול פעם שאתם משתמשים בהן.

המשכיות

הרבה פעמים שיחה מתחילה טוב, אף פתאום היא נקטעת, וכאן נציין שהחוכמה היא להבין כיצד ממשיכים. שנדגים? ובכן אם מישהו סיפר לכם שאתמול בערב הוא "ראה ברחוב חנות חדשה", אל תענו לו "וואלה", אלא תמשיכו את השיחה באמצעות שאלות רלוונטיות. כך למשל ניתן לשאול עם מי הלכת, למה יצאת בערב, מה עוד עשית ברחוב, איך נראתה החנות וכדומה. לא בטוחים כיצד להמשיך? תוכלו לשנות נושא בעדינות, ולספר על משחקים משפחתיים אהובים או לחלופין לשתף בחוויה שחוויתם בשבוע האחרון.

"שרה" – שיתוף רגש הצהרה

עוד טכניקה, היא להשתמש בכול פעם באחד משלושת הכלים הבאים: שיתוף תחושה, הבעת רגש והעברת עמדה (הצהרה). כך למשל אם מישהו מספר שמחר הוא מתחיל לימודי תואר שני, ניתן לענות שגם אתם חולמים מתישהו לעשות תואר שני (שיתוף), לציין שזה ממש מרגש (רגש), או להכריז שאתה כבר לעולם לא תעשו תואר שני (הצהרה). כל אופציה מהווה הזדמנות להמשך שיחה נעימה.

תרגול ועוד מעט תרגול

הרעיונות נשמעים הגיוניים ואף פשוטים ליישום? ובכן כמו כל דבר בחיים, כך גם פה נדרש תרגול, אך לשמחתכם מדובר בכלי שמאוד קל להתמקצע בו, כי אם רק תרצו, תוכלו לנהל אינספור שיחות ביום, ולו בטלפון, כאשר אנשים שמרגישים קושי מוזמנים להתחיל את האימון מרחוק, ולו מעבר למסך המחשב, באמצעות צ'ט. ההתחלה עשויה להיתפש כמלאכותית, אך עד מהרה תתפסו ביטחון ותגלו כיצד הכלים מוטמעים בכם ואתם מובילים שיחות באופן הרבה יותר מוצלח ואף נעים – בהצלחה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here