איך ניתן להבחין שסבתא צריכה טיפול סיעודי

0
2145
איך ניתן להבחין שסבתא צריכה טיפול סיעודי - חברת סיעוד אור בלב

אנשים מבוגרים עלולים לסבול בשלב מסויים ממצב בריאותי המחייב טיפול סיעודי ע"י מטפלת סיעודית מחברת אור בלב סיעוד בני המשפחה הקרובה, אשר דואגים ליקיריהם , אינם בעלי הניסיון המתאים או הידע המספק כדי לזהות את הסימנים למצבים כאלה ולהקדים טיפול מונע . במאמר הבא אנו נותנים לכם כמה סימני אזהרה בולטים שידליקו נורה אדומה בכדי לדעת האם סבתא או סבא זקוקים לליווי צמוד של מטפלת סיעודית או מטפל סיעודי.

חשוב לציין כי גם אם לא כל הסימנים מופיעים בפתאומיות עדיין חשוב לקחת את האדם המבוגר לבדיקת רופא , מוקדם ככל הניתן על מנת להבין את הסיבה לבעיה והאם צפויה הידרדרות במצב שנוצר או שזה עניין זמני שלא מצריך טיפול מיוחד או שינוי סטטוס.

התקפי חרדה שלא היו לפני ונגרמים בתדירות גבוהה

התקפי חרדה עלולים להיגרם ממגוון סיבות הגורם העיקרי הוא עקב אובדן הביטחון העצמי של הקשיש אשר מרגיש שהוא כבר לא אותו איש בעל אותם כוחות ומחשבה צלולה כפי שהיה בעבר כיוון שהוא מתקשה לבצע פעולות בסיסיות יומיומיות שבעבר ביצע בקלות וכעת מצריכות ממנו משאבים לא קלים, הפחד ליפול , לקבל מכה או הפחד להרגיש לא טוב כאשר הוא לבד בבית ואף אחד לא יכול לסייע לו , שהוא יהיה חסר אונים . מצב זה גורם לקשיש התקף חרדה באופן תדיר. חשוב לדעת כי התקפי חרדה מעידים לעיתים  על תחילתה של דמנציה למרבה הצער מחלה שמתבטאת בתחילתה בשינויים בביטחון עצמי של הקשיש אשר מבין שיש שינוי בהתנהלותו והוא מנסה אף להסתיר זאת ממשפחתו ואנשים הקרובים איליו . על כן כאשר מרגישים סוג של שינוי אצל הקשיש כדאי מאוד לבדוק מצב זה וללכת עם הסבתא או הסבא לבדיקה על מנת להבין ממה נובעים התקפי החרדה.

אי שליטה בסוגרים

אי שליטה בסוגרים מופיע אצל החולה לעיתים בפתאומיות עקב מספר סיבות ובכמה דרגות, לרוב הנשים יש בריחת שתן קלה עקב צניחת רחם או עקב דלקת /וירוס שמצריך בדיקת תרבית על מנת להבין מה הגורם לבריחת השתן ולתת טיפול מתאים לריפוי ואף טיפול מונע או לעיתים זקוקים לסוג של ניתוח. לעיתים יש אי שליטה בסוגרים ברמה גבוהה גם בקיבה אשר צריך להיות עם טיטול צמוד באופן קבוע,  יתכן ומדובר בשחיקה של אזור מסוים בקליפת המוח שאחראי בין השאר, על השליטה בסוגרים , מצב שהוא לא נעים לקשיש ולמשפחתו אשר צריך עזרה בהחלפת הטיטול ורחצה, במצב זה צריך לחשוב על אחות סיעודית צמודה שתוכל להחליף טיטולים ולעזור ברחצה.

נפילות לעיתים קרובות

לעיתים כאשר מצבו של הקשיש מתדרדר זה מתבטא בקושי בהליכה ובישיבה שנגרם מחוסר יציבות מבלבול והידרדרות בתפיסת המרחב מדובר בתופעה שלעיתים אינה ניתנת לפתרון וגורמת לקשיש עוגמת נפש , עצבות, פחד, חוסר ביטחון להישאר לבד  ואף מסכנת את בריאותו, רוב המקרים של נפילות קשיש מסתיימות באשפוז בבית חולים ובניתוחים אשר גורמים נזק נוסף והידרדרות מואצת של הליך הזקנה , על כן כאשר מרגישים בחוסר יציבות עדיף ללכת מיד לרופא לבדוק את הסיבות לכך וניתן להזמין במיידית אחות פרטית בבית חולים מחיר נוח עם החזרים מקופות חולים או על ידי  או מטפל סיעודי מחברת אור בלב סיעוד להשגחה צמודה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here