אנרגיה סולארית – אנרגיה שתשמור על הסביבה ותכניס לך כסף לכיס

0
1209
אנרגיה סולארית – אנרגיה שתשמור על הסביבה ותכניס לך כסף לכיס
מקור freepik

ההתפתחות הטכנולוגית, כלכלית, חברתית ואקולוגית שאותה אנו חווים עד היום הובילה אותנו לשיפור באיכות החיים – אך יחד עם זאת גרמה גם לבעיה של התחממות גלובלית, שאחד ההשלכות לכך הוא שינוי קיצוני בתנאי מזג האוויר כמו שרב קיצוני בעונת הקיץ ו/או משקעים רבים בעונת החורף הגורמים להצפות גדולות.

 כדי לנסות ולאזן בין הצורך בצריכת אנרגיה גדולה לבין שמירה על איכות הסביבה וכך על כדור הארץ, נוצר שימוש הולך וגובר באנרגיה ירוקה המופקת ממתקנים מיוחדים המייצרים אנרגיה סולארית. ידוע כי לאנרגיה הסולארית יש הרבה מאוד יתרונות משמעותיים, אך האם ידעתם כי יצירה של אנרגיה כזו שווה לכם גם לא מעט כסף? 

מהי אנרגיה סולארית?

אנרגיה סולארית היא סוג של אנרגיה המופקת באופן טבעי מקרינת השמש. קרני השמש יוצרות שדה בעל מטען חשמלי-גנטי, אותו ניתן להמיר באמצעות מתקנים מיוחדים לאנרגיית חום או חשמל. מתקנים אלו הינם מתקנים סולאריים המסוגלים לקלוט את הקרינה הגבוהה של השמש, וממירים את האור שנקלט בהם אל זרם חשמלי.

מהם היתרונות של הפקת אנרגיה סולארית?

  • יצירת אנרגיה ירוקה – כיוון שתהליך יצירת האנרגיה מתבצע ישירות מקרינת השמש, מדובר על הליך נקי ממזהמים השומר על הסביבה ואינו מוסיף לבעיית ההתחממות הגלובלית.
  • יכולת עצמאית להפקת חשמל – הפקת חשמל רגילה מתבצעת באמצעות תחנות כוח המופעלות על דלקים שונים. תוצרים אלו נרכשים ממקורות ומדינות חיצוניות, כך נוצרת תלות המשפיעה על כמות ועלות יצירת החשמל. באמצעות הפקת אנרגיה סולארית ניתן להימנע מכך.
  • חיסכון במשאבי קרקע – הדרך הטובה ביותר למיקסום קליטת קרינת השמש היא באמצעות התקנת מתקנים סולאריים במקומות גבוהים, כמו גגות של מבנים ויצירת תשתיות ומגדלים ייעודיים לכך. הודות לכך ניתן גם לחסוך במשאבי קרקע נוסף על הפקת תועלת מהפקת אנרגיה ירוקה.
  • אנרגיה מתחדשת – דלקים ותוצרים אחרים המייצרים חשמל הינם מקורות אנרגיה מתכלים, בשונה מאנרגיית השמש שאיננה מתכלה ומתחדשת כל העת.

מערכת סולארית ביתית – יצירת אנרגיה ירוקה ורווחית

כפי שניתן לראות, להפקת אנרגיה סולארית יש יתרונות רבים וחשובים המאפשרים לנו לשמור על הסביבה וכדור הארץ בו אנו חיים. יצירת אנרגיה ירוקה ממשאבים טבעיים איננה תורמת רק לאיכות החיים ולבריאות של כולנו, אלא גם יכולה להיות שווה הרבה מאוד כסף.

באמצעות התקנה של מערכת סולארית ביתית על גג הבית הפרטי, ניתן ליהנות משימוש באנרגיה ירוקה, לחסוך כסף וגם להרוויח מהשקעה יציבה ובטוחה. התקנת המערכת הסולארית מתבצעת על ידי חברה המתמחה באנרגיה סולארית, ולאחר הרשמה והצטרפות אל הרגולציה הרשמית מטעם מדינת ישראל. התנאים הבסיסיים להצטרפות הם גג פנוי בגודל של 70 מ"ר לפחות, וחיבור חשמל מתאים שיספיק להזרמת האנרגיה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here