בדיקת ראיה לילדים – לאפשר להם איכות חיים טובים יותר

בדיקת ראיה לילדים
בדיקת ראיה לילדים

ראיה תקינה היא תנאי הכרחי להתפתחותו של הילד בצורה טובה ולכך שיחיה חיים איכותיים ושמחים. אם מצבים של פציעה, כאב או מחלה הורי הילד יכולים לזהות בקלות יחסית ולתת את הטיפול המתאים, בעיה בראיה לא ניתנת לזיהוי ע"י אדם אחר באופן חד משמעי ללא בדיקה מתאימה. ילדים קטנים גם לא ידעו להתלונן על כך שאינם רואים טוב. לכן חשוב להיות עם היד על הדופק בעניין ולבצע בדיקת ראיה לילדים בתחנות זמן שונות כמו לפני כיתה א' אך גם בכל מצב בו חשים שינוי התנהגותי אצל הילד או תלונות על תסמינים שיכולים לנבוע בין היתר מבעיה בראיה. 

תסמינים אלה יכולים להיות כאבי ראש, בחילות ו/או סחרחורות אם הילד מתלונן על כך או חולמנות יתר, התקרבות למסך הטלוויזיה, המחשב, קושי בהעתקה, כתיבה שאינה על השורות וסימנים דומים.

איך נעשית בדיקת ראיה לילדים?

האופן בו מתבצעת בדיקת ראיה לילדים תלויה מאוד בגיל של הילד. כאשר זהו גיל מוקדם,  פחות מגיל 6, תתבצע בדיקת ראיה אצל רופא עיניים באופן שאינו מסתמך על תשובות הילד.  החל מגיל 6-7, תלוי גם במוכנות הילד לכך הבדיקה מתבצעת אצל אופטומטריסט  ומסתמכת גם על תשובות הילד כמו בבדיקת חדות ראיה הדורשת הקראת מספרים מלוח, זאת בנוסף להסתכלות על מבנה העין באמצעות מכשור מתקדם. חשוב לבצע בדיקת ראיה לילדים אצל אופטומטריסט שיש לו את הניסיון וגם את הגישה המתאימה לילדים כך שישתפו פעולה באופן מלא.

איך לבחור משקפיים לילדים.

תוצאותיה של בדיקת ראיה לילדים יכולה להוביל לצורך להתאים לילד משקפיים אשר ישפרו את ראייתו. חשוב לבוא בגישה הנכונה. עבור ילדים רבים הצורך במשקפיים הוא שינוי דרסטי בחיים ובדרך בה הם תופסים ורואים (תרתי משמע…) את עצמם. לכן, חשוב לבוא לכל דבר בגישה חיובית. היום אצל אופטומטריסטים המבצעים בדיקת ראיה לילדים ובעלי ניסיון בטיפול בהם יוכלו הילדים לעבור את התהליך בצורה חיובית וכיפית. כדאי להתחשב בדעותיו של הילד והעדפותיו לגבי המסגרת המהווה חלק מהותי ממראה המשקפיים. אם הילד פעיל וספורטיבי מומלץ עדשות פלסטיק ולא זכוכית.

אופטיקה אנדי מספקת שירות מקצועי ויחס אישי, כולל כאשר הלקוחות הם ילדים. המקום מנוהל ע"י אופטומטריסטים בעלי ניסיון רב כבר מעל 30 שנה.  מוזמנים ליצור קשר בכל עת לצורך תיאום בדיקת ראיה לילדים למספר טלפון:  04-9916771.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here