בוא לראות כיצד שירותי BI יכולים לעזור לעסק שלך לצמוח

0
1081
קרדיט FREEPIK

לאורך העשורים האחרונים התעצמו כמויות המידע הזורמות אל, בתוך ומתוך ארגונים ועסקים. אמנם מדובר במשאב עצום שיכול לקדם את העסק בתחומים רבים, שכן ידע הוא כוח, אך למעשה בעסקים רבים לא יודעים מה לעשות עם המידע הנרחב וכיצד להשתמש בו. נהפוך הוא, המנהלים הולכים לאיבוד בתוך המידע האדיר ואינם מבינים כיצד לאסוף, לסנן ולעבד אותו בצורה אפקטיבית. הם מאבדים את הידיים והרגליים בזרם המידע. לכן, ישנה חשיבות גדולה להסתייעות בשירותי BI מחברות המתמחות בתחום, שיכולות לבנות את המערך בעסק מתחילתו עד הטמעתו, וכן לשפר מערכים שכבר הוקמו ורוצים להפיק מהם את המיטב.

כיצד מבוצע פרויקט BI בעסק

אין ספק שהתנהלות נכונה עם המידע הקיים בעסק יכולה לתרום לו במישורים רבים, ביניהם חיסכון בזמן עבודה יקר, שיפור שביעות הרצון של לקוחות, הקטנת עלויות תפעול, הגדלה של מכירות, הסקת מסקנות וקבלות החלטות מושכלות, ועוד. אמנם ישנה אפשרות להעסיק כוח אדם ייעודי בעסק, אך מדובר בתחום נרחב ומעמיק המחייב השכלה והכשרה הולמת, לצד ניסיון שנצבר לאורך שנים. בנוסף, מכיוון שזהו תחום חדש עובדים בעסק שיש להם הבנה בסיסית אינם יכולים לרוב לתת מענה הולם. את הפתרון נותנות חברות המתמחות ספציפית במתן שירותי BI שיכולות לבצע בעסק תהליך רב שלבי.

התהליך מתחיל כמובן בהבנה של הצורך ואיסוף הדרישות של העסק. הגדרת צרכי המידע נעשית לאור פגישות של אנשי החברה עם הגורמים הרלוונטיים בעסק, ומכאן מגדירים את צרכי התחקור, הניתוח והדיווח, את מדדי הביצוע ואת השאלות העסקיות שפתרונות ה- BI אמורים לתמוך בהם. בשלב הבא החברה מתכננת לעסק פתרון קונספטואלי הכולל בחינה והמלצה על כלים טכנולוגיים עדכניים ומתאימים, תכנון ארכיטקטורת הפתרון, אפיון מודל נתונים לוגי, ובניית תוכנית עבודה ליישום הפתרון המוצע בשלבים. בד בבד נעשית התייחסות מעמיקה לכל הקשור בניתוח, לרבות הבנה של החוקים העסקיים שיש בעולם התוכן הספציפי, וחקר נתונים מול מקורותיהם.

כעת עוברים לשלב האפיון, הכולל אפיון מפורט של הממדים והממדים שנבחרו, אפיון טכני, עיצוב מפורט של מודל נתונים וכן תכנון של ההנגשה, של מסכי דשבורד וזרימה ביניהם, פריסה של השאלות העסקיות והאובייקטים הויזואליים במסכים, ועוד. כעת החברה מפתחת DataHub ואת האינטגרציה של הנתונים ממקורות המידע, בונה את מסכי הדשבורד והשכבה הסמנטית באפליקציה ייעודית לעסק, תוך הצגה של תוצרי ביניים לצורך משוב של הגורמים הרלוונטיים בעסק וביצוע התאמות.

עם סיום הפיתוח מבצעים בדיקות נתונים ברמות השונות של התצוגה, בדיקות פונקציונאליות של הרכיבים במסכים והאינטגרציה ביניהם, וגן בדיקות ביצועי תהליכים של טעינת נתונים וזמני תגובה. לאחר שהבדיקות מסתיימות עוברים לשלב האחרון, הוא ההטמעה, הכוללת פגישות עם משתמשים והדרכות על שימוש במערכת, הכנה של חומרי הדרכה שונים, ומתן הדרכה טכנית לאנשי ה- IT של העסק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here