השפעת צבעים על מעורבות והתעניינות גולשים באתרים ואפליקציות

0
1236
השפעת צבעים על מעורבות והתעניינות גולשים באתרים ואפליקציות
מקור freepik

ישנם לא מעט מרכיבים באתרים ובאפליקציות שמשפיעים על רמת המעורבות של הגולשים. כאשר מדברים על מעורבות והתעניינות, הכוונה היא קודם כל למשך הזמן שגולשים מבלים באתר או באפליקציה וכן על כמות הפעולות שהם מבצעים בתוכם. כאשר מדובר באתרי אינטרנט, מעורבות נמדדת בהמרות – פעולות שמבצעים הגולשים כמו מילוי טפסים באתר, הרשמה לרשימות תפוצה, ביצוע רכישות (אם מדובר באתר מסחר) ועוד. באפליקציות, מעורבות נמדדת בהיקף השימוש באפליקציה ובביצוע רכישות ופעולות שונות בתוכה. 

לנושאים אלה יש חשיבות רבה, מפני שבסופו של דבר, ההצלחה המסחרית של אתרים ואפליקציות תלויה ביחס ההמרה שלהם וברמת המעורבות של המשתמשים. כאשר מעורבות הגולשים היא גדולה, יש סיכוי רב יותר לאתר או לאפליקציה לממש את היעדים השיווקיים והמסחריים שלהם. 

איך משפיעה בחירת הצבעים באתר או באפליקציה?

אחד מהגורמים שמשפיעים על היכולת של אתרים לגרום למעורבות רבה יותר של גולשים הוא בחירת הצבעים שבאתר. לצבעים יש תפקיד משמעותי בכל מה שנוגע לעיצוב אתרים וגם בניית אתרים. התאמת צבעים היא תת תחום בפני עצמו בעולם חוויית המשתמש, ולכל שילוב של צבעים יש מאפיינים ייחודיים והשפעות פסיכולוגיות על המשתמש באתר או באפליקציה. 

ישנם צבעים שידוע בעולם העיצוב הגרפי כי הם עובדים היטב זה עם זה, ולעומת זאת ישנם שילובי צבעים שפשוט אסור להשתמש בהם. פלטת הצבעים מורכבת מצבעים דומים ומנוגדים, ולכל שילוב צבע יש השפעה אחרת על המשתמשים. 

בחירת צבעים בהתאם לנושא האתר

אחת מהדרכים לבחור צבעים לשימוש באתרים ובאפליקציות היא על ידי התאמה לנושא האתר. אתרים תדמיתיים של מטפלים הוליסטיים, למשל, יעשו שימוש בדרך כלל בצבעים שיש להם איכות מרגיעה. לעומת זאת, אתרים ואפליקציות שעוסקים בנושא דינמי, או כזה שמעורר התלהבות, יבחרו להשתמש בפלטת צבעים שונה לחלוטין. 

כאשר מתייעצים עם חברת UX באשר לבחירת הצבעים, ניתן לקבל מהמומחים בתחום ייעוץ ספציפי ומותאם אישית שיבדוק מהם הצרכים של האתר, במה הוא עוסק ומיהו קהל היעד שלו. בהתאם למידע הזה, ניתן להתאים טוב יותר את פלטת הצבעים באתר. כך ניתן יהיה לקבוע באיזו רמת בהירות יהיו הצבעים, כמה צבעים בכלל יהיו בעיצוב של האתר והאם הם יהיו חמים יותר או קרים יותר. 

התאמת צבעים מיתוגית

דרך נוספת לבצע התאמת צבעים לאתרים ואפליקציות היא בהתאם לצבעי המותג של החברה שעומדת מאחוריהם. הדבר רלוונטי יותר לאתרי תדמית ואתרים עסקיים, אך יכול להיות רלוונטי גם לאפליקציות מסחריות של חברות – כולל גם מסעדות, בנקים, וחנויות שונות. בדרך כלל, לכל חברה או מותג יש כבר צבעים אופייניים שבהם נעשה שימוש בקמפיינים השיווקיים שלהם. את הצבעים האלה ניתן להכניס גם לאתר או לאפליקציה, וכך לדבר באותה שפה סגנונית שכבר מוכרת לגולש שמכיר את המותג. כך ניתן לגרום לגולש או למשתמש לחוש בנוח יותר עם סביבת הצבעים, ולפתח מעורבות רבה יותר. 

תוספי נגישות להתאמת צבעים לבעלי מוגבלויות

כאשר מדברים על השפעה של צבעים באתרים ובאפליקציות, חשוב להתייחס גם ללקויי ראייה ולאנשים הסובלים מעיוורון צבעים. יש לקחת בחשבון כי הם חלק מקהל המשתמשים, וכי הם לא יכולים לראות את הצבעים שנבחרו כפי שהם. עבור אותם אנשים, חשוב מאוד שיהיה תוסף נגישות באתר, מפני שהוא יאפשר גם להם להיות מעורבים באתר והדבר יכול לגרום להם לרצות להישאר רב זמן יותר בכל ביקור ולבצע המרות. כך ניתן להבטיח כי כל סוגי האוכלוסיות יוכלו להשתמש באתר. כך אפשר גם לשרת את הקהילה טוב יותר וגם להבטיח כי אותם גולשים יהיו מעורבים באתר ממש כמו גולשים ממגזרים אחרים. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here