כיצד שמירה על אורח חיים בריא משפיעה על בלוטת התריס שלכם?

0
251
כיצד שמירה על אורח חיים בריא משפיעה על בלוטת התריס שלכם?
מקור freepik

כולנו שומעים אין ספור פעמים במהלך חיינו כמה שגרת חיים בריאה בה עושים פעילות ספורטיבית ומנהלים שגרת חיים טובה מבחינת המזון הבריא שאנחנו מכניסים לגוף שלנו, עשויה לעזור לשיפור אורח החיים ולהעצים אותנו. אך כיצד משפיע הדבר על בלוטת התריס שלכם? כל התשובות במאמר הבא.

תחילה כדי להבין כיצד שגרה בריאה שכזו משפיעה על בלוטת התריס שלנו, אנו צריכים להבין בכלל מהי בלוטת התריס. בלוטה זו שייכת למערכת שאוספת בתוכה אוסף בלוטות שמפרישות ומייצרות הורמונים למחזור הדם של כל אחד מאיתנו ונקראת גם בלוטת הפאראתירואיד. הורמונים אלה חיוניים לגוף ולתפקודו. מבין כל אוסף הבלוטות הקיימות אצלנו, בלוטת התריס הינה הבלוטה העיקרית והמוכרת ביותר, ותפקידה העיקרי והיחידני של בלוטה זו הינה בקרה על משק הסידן תוך וויסות רמת הסידן בגוף. היא נמצאת בבסיס הגרון של כל אחד ואחת 

אם בלוטת התריס נמצאת בתת פעילות ולא עושה את עבודתה כמו שצריך, נשים רבות בעיקר סובלות מבעיה גדולה של עלייה במשקל, ללא קשר למה כל אחת אוכלת ולכמות המזון שהן אוכלות, עייפות גדולה ושלל תסמינים נוספים שכולם קשורים בחוסר תפקודה של בלוטת התריס. 

ולכן אתן וודאי שואלות – אם אני סובלת מבעיה זו, כיצד אפשר לטפל בה?

תחילה נגיד שאסור להתעלם מהבעיה. אם אתן חשות תחושות שלא חשתן קודם לכן הקשורות לעייפות מועצמת, רואות שלפתע עליתן במשקל במהירות והוא לא יורד לא משנה כמה אתן מנסות להפחית, קבעו לכן תור לרופא ולכו לבדוק את התופעה כיוון שסביר מאד שאתן סובלות מתת פעילות בבלוטת התריס. לסובלות מתת פעילות בבלוטת התריס ולנשים הרבות שמרגישות שהן עולות במשקל, עייפות ומצוברחות יותר מהרגיל, הנה ההוכחה הראשונה שקודם כל – צריך לעסוק בפעילות ספורטיבית מכל סוג שהוא. פעילות ספורטיבית מסייעת לתחושה טובה, משחררת אנדורפינים אל תוך הגוף וכמובן שאין מה לדבר שלנשים שיעלו במשקל כתוצאה מחוסר תפקוד של בלוטת התריס – פעילות ספורטיבית אף תעזור להורדה במשקל ולתחושה טובה שלא קורים שינויים רבים כל כך. 

שעות שינה מסודרות ורבות – עשויות לעזור

ולבסוף, אחד הטיפים השכיחים והמוכרים ביותר שנמליץ לכן שעשוי לעזור לתת הפעילות בבלוטת התריס, הוא כמובן לסדר את שעות השינה שלכן ולהקפיד לישון לפחות שבע שעות שינה בלילה, אם אפשר כמובן יותר – לעשות זאת. כיוון שאחד התסמינים המוכרים בתת פעילות בבלוטת התריס שלכן הינה עייפות גדולה, אל תגבירו סתם את תחושת העייפות ותלכו לישון מאוחר, הקפידו ללכת לישון מוקדם ככל האפשר, ולנסות לעייף את הגוף לפני השינה. פעילות ספורטיבית מועצמת במהלך היום (שימו לב שלא לפני השינה) וקריאת ספר לפני הנחת הראש על הכרית עשויים לעייף את הגוף אוטומטית. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here