כל הפרטים שתרצו לדעת על הקמת חברה אונליין

0
678
כל הפרטים שתרצו לדעת על הקמת חברה אונליין
קרדיט FREEPIK

על פי החוק בישראל, כל חברה המוקמת בארץ חייבת להירשם אצל רשם החברות בתור חברה בע"מ. הרישום כרוך באגרה וכולל את הגשתה של בקשת הרישום, תצהירים של בעלי המניות ודירקטורים ראשונים, תקנון התאגדות ועוד. בנוסף, למי שמתכוון לספק מידע, שירות או מוצרים דרך האינטרנט חובה להכין תקנון אתר. אולי זה נשמע קצת מסובך אבל כיום ניתן לעשות הכל באמצעות האינטרנט, בתהליך קצר של כמה דקות מצדכם ועל ידי עורך דין המלווה אתכם מרחוק.

רישום חברה – אפשר גם דרך הרשת

אם כן, כיום אפשר לעשות הקמת חברה אונליין בלי לצאת מהמשרד או מהבית. אכן, גם רשם החברות צועד עם הזמן ומאפשר את הגשת כל המסמכים הרלוונטיים באופן מקוון, ואפילו עם אגרה מופחתת העומדת נכון להיום על קצת יותר מ- 2,150 ₪. יחד עם זאת, עדיין מדובר בטפסים ומסמכים שיש צורך בבקיאות משפטית כדי למלאם ולהכינם על הצד הנכון וההולם. לדוגמא, יש להכין תעודת התאגדות ותקנון מאומתים על ידי עורך דין, יש להכין כמובן את התקנון בהתאם לצרכים שלכם ולדרישות החוק, יש להגיש את תצהיר בעלי המניות והדירקטורים הראשונים, וכן הלאה. את כל זאת אפשר לעשות דרך אתרים המתמחים בנושא של הקמת חברה אונליין, תוך חיסכון משמעותי בעלויות, בתהליך שלוקח כ- 5 דקות בלבד מצדכם. לאחר מכן עורכי הדין כבר ידאגו לכל ההנהלות מול רשם החברות עבורכם.

תקנון אתר – חובה 

כאמור, אם אתם רוצים להקים אתר אינטרנט של החברה, יש לקבוע תקנון עם תנאי שימוש לאתר ומדיניות פרטיות, הנכתבים בתקנון שמוצג לעיני הגולשים. זוהי הבסיס המשפטי להסדרת היחסית בין העסק, המנהלים, האתר והגולשים בו, ואין לוותר עליו בין אם מדובר באתר תוכן, תדמית בלוג ובוודאי באתר מכירות שפשוט לא יקבל שירות מחברות סליקת אשראי אם אין לו תקנון העומד בדרישות החוק. חשוב להבין שכל אתר צריך תקנון ייחודי משלו, עם מושגים והבחנות המתאימים במיוחד לסוג העיסוק ולאופי התכנים והפעילות של האתר. שימו לב: לא מדובר בעוד עמוד באתר אלא במסמך משפטי מחייב ובעל השלכות משמעותיות, לכן יש לערוך אותו לאור ניסיון מעמיק ובקיאות במגוון חוקים ותקנות, למשל חוק התקשורת, החוק להגנת הצרכן, חוק הגנת הפרטיות וכיוצא בזאת.

מצד שני, גם תקנון אתר ניתן בהחלט להכין דרך חברות המציעות ממשקי אינטרנט מתקדמים, המעסיקות עורכי דים בעלי ניסיון בתחום המשפט המסחרי. שוב, מדובר בתהליך של כמה דקות בודדות בו אתם רק נדרשים להשיב על כמה שאלות בסיסיות מול הממשק, ולאחר מכן תוך שלושה ימים עורך הדין יסדיר את התקנון בהתאם לצרכיכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here