כל מה שחשוב לדעת על עיצוב לוגו

0
1356
כל מה שחשוב לדעת על עיצוב לוגו
מאתר Shutterstock

נמצאים בתהליכי הקמה של עסק חדש ומרגישים שהגיעה השעה לעצב לוגו מהמם ואפקטיבי? אלו ארבע הטעויות שכדאי להימנע מהן. ושיהיה בהצלחה! 

עיצוב לוגו הוא בין השלבים החשובים ביותר בתהליך ההקמה של העסק שלכם. לוגו מוצלח יספר ללקוח הפוטנציאלי שלכם כל מה שהוא צריך לדעת ויצליח להיחרט בזיכרון. לוגו בינוני לעומת זאת, יכול לגרום לאדישות במקרה הטוב ואפילו לגרום לכם לנזק במקרה הפחות טוב. אם אתם עובדים בימים אלה על הלוגו של העסק החדש שלכם, אנחנו שמחים לבשר לכם שהגעתם בדיוק למקום הנכון. במאמר שלפניכם תמצאו ארבע טעויות נפוצות שכדאי להכיר לפני שיוצאים לדרך. 

עיצוב לוגו – עבודה למומחים בלבד 

הטעות הנפוצה ביותר והחמורה מכולן, היא הימנעות משיתוף פעולה עם מעצב גרפי מנוסה שמתמחה בעיצוב לוגואים. עיצוב לוגו זה בפירוש לא עניין של מה בכך וכדי לעצב לוגו מנצח, צריך להשקיע שנים על גבי שנים בלימודים, להחזיק בניסיון נרחב בתחום וכן לעבור הכשרות מיוחדות בתחומים כמו מיתוג, איור, טיפוגרפיה ועוד. כך שגם אם אתם יודעים לצייר ולאייר וסומכים בעיקר על עצמכם, קחו בחשבון שעיצוב של לוגו זה עסק הרבה יותר מורכב ממה שנדמה לכם. 

החדשות הטובות הן שנכון להיום לא קשה למצוא מעצבים גרפיים שמתמחים בעיצוב לוגואים, כשרבים מהם מועסקים במחלקות הגרפיות שפועלות במסגרת של בתי דפוס גדולים. בין אם מדובר על בית דפוס פתח תקווה, בית דפוס בטבריה או בית דפוס בחיפה, בכל רחבי הארץ ישנם בתי דפוס שמציעים שירותים גרפיים, לרבות עיצוב לוגו וזאת על מנת שתוכלו לקבל את כל השירותים תחת קורת גג אחת.  

"הגודל לא משנה"? ועוד איך משנה! 

זה נכון שישנם תחומים רבים בחיים שבהם הגודל לא באמת משנה. אך בתחום הלוגואים, הגודל בהחלט משנה ואפילו משנה מאוד. עליכם להפנים את העובדה הפשוטה שהלוגו שלכם עתיד לעטר אלמנטים רבים שחלקם גדולים מאוד וחלקם מזעריים. כך לדוגמה יתכן שתגיעו אל בית דפוס פתח תקווה ותזמינו שלט חוצות ובאותה הזדמנות תדפיסו גם כרטיסי ביקור, כשכל מוצרי הדפוס שתזמינו, אמורים לשאת את הלוגו שלכם. אם הלוגו שלכם יכלול אלמנטים קטנים מדי או אם יהיה ברור בעיקר כשהוא מודפס בענק, יתכן שבהדפסות קטנות הוא יזכיר יותר כתם צבע מלוגו. לכן חשוב מאוד לבחון כיצד הלוגו נראה כשהוא מודפס בגדלים שונים. 

תמיד לחשוב צעד אחד קדימה 

הלוגו של העסק שלכם צפוי לשרת אתכם כל זמן שהעסק שלכם פעיל ומן הסתם התקווה הגדולה לפיכך היא שימשיך לשרת אתכם לאורך שנים רבות. לאור זאת, ישנה חשיבות עליונה להימנע מעיצוב של לוגו הנשען על אלמנטים אופנתיים, שיתכן שעוד שנה-שנתיים יהפכו למיושנים ולא רלוונטיים. השאיפה היא לפיכך לעצב לוגו על-זמני או לכל הפחות כזה שניתן יהיה להכניס בו שינויים קלים לאורך השנים. האמת היא שאין שום דבר רע בהכנסת שינויים מינוריים במהלך הזמן ולמעשה ניתן לראות כי כל החברות הגדולות שינו את הלוגואים שלהן אחת למספר שנים ובכלל זה חברות ענק כמו טויוטה, אפל, מיקרוסופט, ויזה והרשימה עוד ארוכה. 

שלוש התכונות החשובות ביותר – זכיר, קליט וברור 

יתכן שתרצו לעצב לוגו מורכב, רב משמעויות ומלא בתחכום ומסתורין. אך חשוב להפנים שלוגו מוצלח הוא כזה שניתן להבין אותו בצורה ברורה תוך חלקיק שנייה ולאחר מכן לאחסן אותו בקלות בזיכרון. לוגו לא איכותי לעומת זאת, הוא לוגו קשה לפענוח, שלא ניתן להבין ממנו דבר על העסק או החברה שעומדים מאחוריו. כמו כן לוגו בינוני ומטה, הוא לוגו שלא נשאר בזכרון ופשוט נשכח תוך שניות. גם כאן ניתן לראות שכדי לעצב לוגו מוצלח באמת, נדרשת הבנה עמוקה של התחום ובנוסף גם ניסיון של שנים. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here