כל מה שצריך לדעת על בטיחות בעבודה

0
611
בטיחות בעבודה
Credit: Pixabay.com

אנו שומעים לא פעם על אסון כזה או אחר שהתרחש במקום מסוים, כזה שהיה יכול להימנע אם ההתנהלות בו הייתה נכונה ואם היו מקיימים את נהלי הבטיחות השונים. גם קורים לא מעט מקרים שלא נגמרים באסון בנפש אלא בנזק כלכלי בלבד, ואם היה אפשר למנוע אותו או לפחות להפחית את הנזק בזמן אמת אך הדבר לא נעשה, זה עצוב במיוחד. אחת מאותן סכנות לנפש או לרכוש היא סכנת שריפה- במרבית המקרים כשמתקיימות הנחיות בטיחות אש אפשר למנוע את האסונות וגם כשהם כבר מתרחשים אפשר להתמודד איתם טוב יותר, בכדי להקטין את הנזק ולמנוע נפגעים. כל מה שצריך על מנת להצליח הוא סקר סיכונים וכמובן הדרכת בטיחות ממוקדת.

מתחילים עם תוכנית מדויקת של בטיחות אש

אז איך אפשר לדאוג לבטיחות של העסק או המוסד בצורה מיטבית? בין אם אתם אחראיים על עסק, על משרד או על מבנה תעשייתי כלשהוא, אחד הדברים שתצטרכו לדאוג לו הוא רישוי, והוא עובר בין השאר גם דרך אישור בטיחות אש. עליכם להגיש תוכנית מסודרת לשירותי הכיבוי וההצלה אשר באים לבחון את המקום והתוכנית ובסופו של דבר נותנים את האישור שלהם. בשביל התוכנית אתם צריכים חברה שתעשה לכם סקר סיכונים ושתכין את התוכנית אשר תוכלו להגיש לשירותי הכיבוי על מנת לקבל את האישור המיוחל מבלי להצטרך לחכות. אל תחכו לרגע האחרון, תמצאו את החברה המתאימה שתלווה אתכם.

סקר סיכונים, תוכנית בטיחות והדרכה במקום אחד.

בסופו של דבר מה שימנע את השריפה בעסק שלכם או לפחות יקטין את הממדים שלה וימנע פגיעה ברכוש או בנפש, יהיה תוכנית הבטיחות שתגישו ותתייחסו אליה במידת הצורך, ולא פחות חשוב מכך- הדרכה לעובדים. במהלך ההדרכה העובדים ייחשפו לסוגי שריפות ואיך מתמודדים איתן, הם יבינו מה הם האמצעים העומדים לרשותם ומה הן הסכנות הפוטנציאליות במקום. אם אתם רוצים הדרכה איכותית ותוכנית בטיחות כמו גם שירותים אחרים, אתם צריכים את חברת "אשר אביזמר – בטיחות לעד" צוות החברה ישמח לעמוד לרשותכם ולתת לכם מענה לצרכים שונים שנוגעים להדרכות בטיחות במצבי שריפה, עבודה בגובה וכל מה שנוגע לכיבוי אש.

בטיחות אש
Credit: Pixabay.com

בטיחות בעבודה

יש לא מעט מקומות עבודה ותפקידים בהם יש סיכונים רבים, כמו למשל אתר בנייה- מתבצעות בו עבודות עם חומרים בעלי משקל רב, חלק מהחומרים הללו יכולים אף להיות רעילים, יש לא מעט נקודות באתר הבנייה שבהן אפשר להיפגע מחפץ כהה, ליפול לבור וכדומה. קיימים גם רכבי עבודה שונים שעובדים מעליהם, וכאשר העובדים לא זהירים מספיק הם עלולים להיפגע מהם. דוגמא נוספת היא מפעל שעושה שימוש בחומרים כימיים- שימוש לא נכון בחומרים, כמו גם שמירה ואחסון לא נכונים שלהם יכולים להביא לפגיעה חמורה בנפש. אלו רק כמה דוגמאות מיני רבות לחשיבות של הדרכות בטיחות בעבודה. הדרכות אלה יכולות להציל חיים במידת הצורך, ובעזרת התנהלות שגרתית נכונה ושמירה על הזהירות, נשמור על עצמנו ועל עובדינו.

מהי החשיבות של בטיחות בעבודה?

אף אחד לא רוצה שהעובד שלו או אפילו עובר אורח באזור ייפגע בגלל חוסר תשומת לב לסכנה או בגלל סכנה שלא טופלה מספיק מוקדם, ובוודאי שאף אחד לא רוצה להיעצר על ידי המשטרה או לשלם סכומי כסף גדולים כפיצויים בעקבות מקרה זה או אחר. החוק בישראל מחייב מחייב ממונה בטיחות  במקום עבודה- בטיחות בעבודה היא למעשה הכרה של כל הסכנות והסיכונים במקום העבודה ובמהלכה, הן על ידי ההנהלה והן על ידי העובדים, בעזרת הכנת תוכנית להתמודדות עם סיכונים, הסרה או הפחתה שלהם, הדרכה של העובדים על הסיכונים השונים, הכשרה והפעלה של נאמני בטיחות, שיפור המקום מבחינה בטיחותית ועוד המון פעולות שאפשר לעשות על מנת לשמר ולשפר את הבטיחות במקום העבודה שלכם.

איתור איש המקצוע הנכון

אם אתם מחפשים את ממונה הבטיחות בעבודה הטוב ביותר, מישהו שינהל את הסיכונים עבורכם ויעדכן אתכם בכל מה שצריך בשביל להפוך את המקום לבטוח יותר, מי שייתן את התשובות במידה ויהיו בעיות, אתם צריכים את "אשר אביזמר – בטיחות לעד", החברה המובילה בישראל בתחום. עשרות שנים של התעסקות בתחום והעסקה של ממוני הבטיחות הטובים ביותר, כמו גם אמינות והמון רצון לעזור, הם מה שהופך את חברת "אשר אביזמר – בטיחות לעד" לחברה מומלצת בעיני מאות לקוחות עבר והווה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here