לגלות את ליקויי הבניה

0
353
בדיקת דירה חדשה מקבלן
Credit: Pixabay.com

ביקורת ליקויי בניה כוללת לרוב בדיקה של שני סוגי ליקויי בניה עיקריים- ליקויים בביצוע וליקויים בתכנון. ליקויי ביצוע הם סוג הליקויים הנפוץ יותר מבין השניים ובשלב זה או אחר כל אדם שרכש דירה ייתקל בהם. הסיבה לליקויי הביצוע איננה חד משמעית, אך לרוב ליקויים אלו מתרחשים בגלל עבודה שאיננה מקצועית מספיק או היעדר פיקוח. ליקויים אלו באים לידי ביטוי לרוב בשימוש בחומרי גלם וחומרי עבודה שאינם מתאימים, יישום שגוי של פרטי הבניין או פשוט ביצוע לקוי. ליקויי ביצוע יכולים לבוא לידי ביטוי בתקלות בריצוף, באיטום, בצנרת ובאינסטלציה ועוד, אך שני סוגי הליקויים הנפוצים ביותר הם בריצוף ובאיטום. מחיר התיקון של ליקויים אלו משתנה, משום שישנם ליקויים אותם ניתן לתקן בעבודה קטנה, אך ישנם ליקויי איטום לדוגמה אשר תיקונם יכול לגרור עלויות אסטרונומיות בגלל הצורך בפירוק הריצוף כולו.

לבדוק ליקויי תכנון בדירה מקבלן

מן הצד השני לליקויי הביצוע, ליקויי התכנון נפוצים פחות אך חומרתם פעמים רבות משמעותית יותר. ליקויי תכנון הם בעייתיים משום שתיקונם עלול להיות מורכב הרבה יותר ואף לעיתים לא ניתן לפתרון בעקבות היעדר שיפועים וגבהים. על מנת לגלות את ליקויי התכנון, יש לשכור את שירותיו של מומחה בדק בית דירה מקבלן, אשר יבצע בדיקה מקיפה ומקצועית בדירת הקבלן ויבדוק האם ישנם ליקויי תכנון וביצוע. חשוב לזכור כי כמעט ואין בתים או דירות, חדשים ויקרים ככל שיהיו אשר חפים מליקויי בניה כאלה ואחרים, ולכן חשוב  גם לקחת את הליקויים הנמצאו באופן פרופורציונלי ולהבין את רמת חומרתן ושווי התיקון שלהם.

ליקויים בדירה חדשה

בכל הנוגע לליקויי תכנון בדירה חדשה, אמנם ישנה סטיית תקן מסוימת אשר מאושרת על ידי החוק, אך ישנם גם ליקויים אשר החוק איננו מאפשר אותם והם לעיתים לא ניתנים לתיקון כלל. ליקויים אשר החוק איננו מאפשר הם לרוב ליקויים חמורים כמו היעדר אוורור הולם בחלל זה או אחר, מרחבי שימוש קטנים מידי בחללים רטובים ועוד. בנוסף ליקויים נוספים אשר נחשבים ל"בירוקרטיים" יותר הם היעדר תכנון מפורט, היעדר התאמה בין המפרטים שסופקו לבין החומרים בפועל, היעדר תיאום תכנון וכתוצאה מכך המערכות השונות של הבניין אינן מסונכרנות ועוד. על מנת לגלות את הליקויים החשובים הללו טרם הכניסה לדירה, יש להיוועץ במומחה בדק בית לדירה חדשה מקבלן כמו ניר גורוביץ' וידר. ניר גורוביץ וידר הוא מומחה בדק בית בעל ניסיון רב אשר פועל באזורי השרון, המרכז והשפלה. מעוניינים בבדיקת דירה חדשה מקבלן? חייגו למספר 0523697337 ונשמח לסייע.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here