לשמור על אוויר נקי – כדי שכולם יוכלו לנשום לרווחה

0
1739
לשמור על אוויר נקי – כדי שכולם יוכלו לנשום לרווחה

זיהום אוויר הוא אחד מגורמי התמותה המרכזיים בעולם וגם בישראל. עפ"י נתוני ארגון הבריאות העולמי לא פחות מ-3.5 מיליון בני אדם הולכים לעולמם בטרם עת עקב מחלות וסיבוכים שנגרמו מנשימת אוויר מזוהם. גם כאן בארץ ההערכה עומדת על כ-2,500 מקרי מוות בשנה – הרבה יותר מתאונות דרכים או אירועי טרור, למשל. המשרד להגנת הסביבה מנסה לשמור על האוויר שכולנו נושמים נקי, ומציב דרישות קפדניות. למידע נוסף בנושא זה, ניתן לפנות אל חברת EOS שירותי התייעלות סביבתית.

ניטור מדויק ומזעור היקף הפליטות

הבסיס למזעור היקף זיהום האוויר, במקביל להמשך ביצוע הפעילות השוטפת במפעל, מתחיל בתהליך ניטור הפליטות. על-מנת לקבל היתר פליטה – אישור אשר נדרש בהתאם למגזרי תעשייה שונים – יש בין היתר להציג למשרד להגנת הסביבה תוכנית ניטור. במקביל לצורך קבלת היתר הפליטה נדרש להגיש מסמכים שונים המפרטים את המקורות מהם נפלטים חומרים מזהמים, כמות הפליטות השנתית, ועוד.

שימוש מושכל בחומרים מסוכנים

נדבך משמעותי נוסף בהתנהלותם של מפעלים ועסקים העושים שימוש בחומרים מסוכנים הוא היערכות מקיפה וקבלת היתר רעלים. התהליך כולל הסמכת אחראי רעלים, הכנת תשתיות אחסון וטיפול, גיבוש נהלים למצב חירום, אחסון נאות, תיעוד מלא של כל התהליכים הרלוונטיים ופעולות נוספות.

בדיקה מקיפה עוד לפני התחלת הפעילות

החשיבות הרבה שמייחסות הרשויות לנושא צמצום הפגיעה הסביבתית באה לידי ביטוי גם בדרישה לבצע בדיקות מקיפות עוד לפני תחילת הפעילות ובמסגרת הבחינות שעורכים גופי התכנון לפרויקטים מתוכננים על-מנת להחליט אם לאשר את הקמתם. אחד המסמכים הנדרשים לביצוע על יי המשרד להגנת הסביבה הוא תסקיר השפעה על הסביבה – בחינה מעמיקה ונרחבת הממפה את כל הדרכים שבהן הפרויקט עלול להזיק לסביבתו, ואת הדרכים להימנע ולמזער פגיעה סביבתית.

בקיאות מעמיקה ואחריות מלאה

כל הפעולות הנ"ל, ורבות אחרות – למשל סקר היסטורי, הכנת פרשה טכנית, תכנון מערך פסולת ועוד – חייבות להתבצע על בסיס מקצועי וניסיון אישי. חברת EOS שירותי התייעלות סביבתית מתנהלת מתוך מחויבות מוחלטת ללקוחות תוך מיזעור מפגעים סביבתיים. לשם כך מעסיקה החברה מומחים בעלי שם בכל התחומים הרלוונטיים, לרבות נוף, שיקום קרקעות, רעלים ועוד. על-מנת לקבל ייעוץ מותאם לצרכים שלכם, ניתן ליצור קשר בטל' 052-4506622.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here