מה אתם באמת יודעים על הפנסיה שלכם? כמה חסכתם עד היום ובאיזה מקומות כנראה שיש לכם כסף ששכחתם מקיומו

0
739
מה אתם באמת יודעים על הפנסיה שלכם? כמה חסכתם עד היום ובאיזה מקומות כנראה שיש לכם כסף ששכחתם מקיומו
קרדיט לתמונה: Unsplash

מתי לאחרונה עצרתם לרגע במרוץ החיים ובדקתם כמה כסף יש לכם בפנסיה? 

מתי לאחרונה אספתם נתונים מכל החברות הקיימות שאליהם הופרשו לכם כספים בעבודות שונות שעבדתם בהם בחייכם כדי לבדוק כמה כסף יש לכם והאם הוא מנוהל בצורה טובה? כנראה שרוב האנשים יענו שאף פעם ובדיוק לשם כך הוקמה המסלקה הפנסיונית שהגיעה כדי לעשות כך שסוף סוף תוכלו לדעת מה מצב כספי הפנסיה שלכם כך שתוכלו לבדוק אותו לשפר אותו בהתאם.

מה זה מסלקה פנסיונית?

המסלקה הפנסיונית היא מערכת מידע ממוחשבת שהוקמה בהוראת משרד האוצר על ידי חברת swiftness בשנת 2013 . המערכת זמינה לכולם דרך האתר ותמורת עלות סמלית תוכלו לבצע בה מגוון פעולות.

ונציין כי למרות שעברו מספר שנים מאז הקמת המערכת הציבור בישראל עדין לא מכיר מספיק את המסלקה הפנסיונית ומנצל אותה לטובת עשיית סדר ושיפור החסכונות הפנסיוניים שלו. 

מה תוכלו לגלות בזכות המסלקה הפנסיונית?

לאחר שנכנסתם למסלקה הפנסיונית, תצטרכו להירשם, לקבל שם משתמש וסיסמא ואז תוכלו לשלם סכום סמלי של 20 ₪ ולקבל תוך 3 ימים דו"ח מצב מעודכן בנוגע למצב הפנסיה שלכם נכון להיום. מערכת המסלקה הפנסיונית מושכת את המידע הרלוונטי מ-100 החברות הקיימות בשוק במטרה להציג לכם את כל המידע הרלוונטי והעדכני ביותר בצורה מסודרת בדו"ח.

במסלקה הפנסיונית תמצאו מידע על חסכונות פנסיונים פעילים וגם תוכלו למצוא מידע על חשבונות פנסיונים לא פעילים ששייכים כנראה למקומות העבודה הקודמים שלכם. תמיד נחמד לגלות כסף שלא ידעתם על קיומו, הגיע הזמן לטפל בו ולהוציא ממנו את המירב.

בנוסף, במסלקה הפנסיונית תוכלו למצוא מידע על כספים שהפרשתם לביטוח חיים, קרן פנסיה ביטוח נכות, ביטוח מנהלים, קופת גמל וקרן השתלמות. 

בעבור כל מוצר, תקבלו נתונים מלאים לגבי סכומים צבורים, הפקדות חודשיות, דמי ניהול, כיסויים ביטוחיים ועוד.

חשוב לציין כי במידה ותרצו להוציא את הדו"ח ללא עלות תוכלו להיעזר ביועצים פנסיונים מוסמכים שלרוב יוציאו עבורכם את הדו"ח על חשבונם כחלק מתהליך בדיקת מצב הפנסיה שלכם ושיפורו.

מה כדאי לעשות לאחר שהפקנו דו"ח מצב על הפנסיה מהמסלקה הפנסיונית?

לאחר שתקבלו את הדו"ח מהמסלקה הפנסיונית, כלל הנראה לא תדעו לקרוא ולהבין אותו ב- 100% מכיוון שנדרש ידע מקצועי כדי לדעת איך לנתח את מצב הפנסיה שלכם ולהבין איך ניתן לשפרו.

מקובל לפנות ליועץ פנסיוני מקצועי כדי שיבצע ניתוח למצב הפנסיה שלכם במטרה ליצור סדר, להתאימה עבורכם בצורה מקסימלית ואף לנייד את החסכונות הפנסיונים שלכם כדי להטיב עם התנאים.

רק יועץ פנסיוני מקצועי ידע לנתח את מצב החסכונות הפנסיונים שלכם לעומק, להשוות את התנאים שלכם לתנאים שכל החברות בשוק מציעות כיום ובכך לשפר את מצב הפנסיה שלכם בצורה מאוד משמעותית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here