מה הקשר בין שיווק באינטרנט לבניית אתר ופיתוח אפליקציה

0
1718
מה הקשר בין שיווק באינטרנט לבניית אתר ופיתוח אפליקציה
מקור FREEPIK

חברות סטארט אפ ועסקים שנמצאים בשלב של הקמת אתר חדש או של פיתוח אפליקציה, זקוקים לכלים של שיווק באינטרנט כדי לייצר חשיפה ומיתוג. חשיפה היא מונח המתייחס לכמות הגולשים שנתקלים בפרסום הקשור לאתר או ליישומון, ויצירת אפקט של מיתוג כרוך ברמת האיכות שלהם. 

הדבר נכון גם לאתרים תדמיתיים עסקיים וגם לאפליקציות שיוצאות לשוק היישומים של גוגל ואפל. ללא החשיפה המתאימה, גולשים לא יגיעו לאתר ומשתמשים לא יורידו את האפליקציה – טובים ככל שיהיו. 

על מנת לקדם בהצלחה את האפליקציה או את האתר יש לנקוט באסטרטגיה שיווקית מובנית, שהיא שונה מעט בין תחום האפליקציות לתחום האתרים. עבור קידום של אפליקציות, נדרשת אסטרטגיה שתכלול בעיקר מודעות ממומנות בגוגל וברשתות החברתיות וכן מודעות שמיועדות באופן בלעדי למדיום של המובייל (כמו פרסום באפליקציות אחרות). 

עבור אתרי אינטרנט, נדרשת אסטרטגיית SEO כוללת שתכלול קידום ממומן וקידום אורגני. רק שילוב של שני סוגי הקידום האלו יוביל לחשיפה המבוקשת לטווח קצר ולטווח ארוך. 

SEO כחלק משלבי בניית האתר

כאשר מפתחים אתר חדש, בין אם הוא אתר תדמיתי, אתר קטלוגי או אתר אי-קומרס – נדרשת חשיבה ומודעות לנושא ה-SEO כבר בשלב הפיתוח של האתר. חברות בניית אתרים מקצועיות שעובדות נכון, יודעות כיצד לשלב את העקרונות של תחום קידום האתרים כבר בשלבים הראשוניים של הפיתוח. 

יש כמה דגשים חשובים שיש לשים אליהם לב בשלב זה. מבחינה טכנית, הקוד של האתר צריך להיות נקי ויעיל, ומהירות הטעינה של האתר צריכה להיות מהירה. מבחינת עיצוב האתר, חייב להיות ממשק משתמש פשוט ונוח שייצר חוויית משתמש מצוינת. אם יש צורך בכך, ניתן להיעזר בייעוץ של חברת UI מקצועית, על מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר. 

המרכיב השלישי שיש לשים עליו דגש הוא התוכן עצמו של האתר. אם בעלי האתר אינם יודעים או אינם יכולים לייצר תוכן ברמה גבוהה, יש לשכור כותב תוכן עבור יצירת התכנים לאתר. תוכן מקורי ואיכותי, שעוסק בנושאים שבו האתר ירצה להתמקד בשלב הקידום, יכול להיות קריטי בכל מה שקשור להבאת גולשים והשארתם באתר. 

שיווק נכון ידחוף את האפליקציה שלכם

גם בתחום פיתוח האפליקציות, חשוב מאוד לבצע קידום לאפליקציה – במיוחד בשלבים הראשונים. אסטרטגיה שיווקית נכונה לאפליקציות היא כזו שלוקחת בחשבון את נושא ממשק המשתמש והעיצוב של האפליקציה כבר בשלב הפיתוח. כאשר מדובר באפליקציות למובייל, נושא ממשק המשתמש הוא חשוב במיוחד. המשתמשים הפוטנציאליים לא ירצו להוריד אפליקציה שהיא איטית, מסורבלת או שאינה נוחה לשימוש. מכיוון שתחום האפליקציות למובייל הוא כל כך תחרותי, אין שום מקום לפשרה בנושאים אלה – גם במחיר של השקעה תקציבית גדולה יותר. 

בנוסף להשקעה ב-UX/UI, חשוב לקדם את האפליקציה לאחר שהיא עולה לאוויר. ניתן לעשות זאת במגוון כלים ופלטפורמות. הדרך הטובה ביותר היא קידום ממומן בתוך אפליקציות אחרות שיש בהן מודעות בתשלום. מודעה שכזו יכולה להכיל קישור היישר לדף הרלבנטי בחנות האפליקציות, וכך לעודד את המשתמש להוריד אותה.

בנוסף לכך, ניתן גם להעלות מודעות ממומנות בגוגל וברשתות החברתיות על מנת לייצר באזז סביב האפליקציה. בכל מקרה, כדי לוודא שהשיווק באמצעים האלה מצליח, חשוב להקפיד על האיכות של האפליקציה ולהדגיש בפרסום את היתרונות שלה. אחד מהדברים המשמעותיים ביותר שעוזרים לאפליקציות להגדיל את מעגל המשתמשים שלהן הוא יצירת אפקט ויראלי סביבן, והבאה של משתמשים חדשים על ידי משתמשים קיימים. 

גיבוש אסטרטגיית השיווק הנכונה תוכל לשדרג את הביצועים של האתר או האפליקציה, ולהוביל אותם להצלחה הנכספת. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here