מה עושים עם הופעת נסיגת חניכיים בגיל צעיר?

0
204
קרדיט PIXABAY

מרבית ממחלות החניכיים לא קשורות בהכרח לגיל, הן עשויות להופיע אצל מטופלים בכל הגילאים. עם זאת נסיגת חניכיים ידועה בתור מחלה של מבוגרים, כזאת שלא פוקדת צעירים. הסבירות להופעת הנסיגה נמוך, עם זאת לא מדובר על סבירות שלא קיימת. מה עושים כאשר אנשים צעירים סובלים מנסיגה של החניכיים? כמובן שיש מה לעשות בנידון, אי אפשר להישאר אדישים לעניין הזה. הופעת נסיגת חניכיים בגיל צעיר לא נעימה, עם זאת לא מדובר על אסון גדול. במאמר הבא נציג בפניכם כל מיני דברים חשובים שיסייעו לכם להתמודד עם נסיגה בגיל צעיר. גם אם הנסיגה מגיעה ללא כל התראה מוקדמת יהיה אפשר להתמודד איתה כמו שצריך. אם לא תכינו את תוכנית העבודה כמו שצריך יכול להיות שההחלטות שתקבלו יהיו החלטות שגויות.

מדוע מופיעה נסיגת חניכיים בגיל צעיר? 

החניכיים נשחקות עם הזמן, לכן בגיל מבוגר ישנה סבירות גבוהה לנסיגה שלהן לאחור. בגיל צעיר נסיגת חניכיים מגיעה בעיקר בגלל בעיות בחניכיים, כל מיני מחלות שמקדמות אותה. אחרי שהמחלות מופיעות זה רק עניין של זמן עד שהחניכיים יפגעו בעצמן. צעירים לא מצחצחים את השיניים ולא דואגים להן בחלק גדול מהמקרים. מהסיבה הזאת נסיגה של החניכיים בגיל צעיר דורשת מכם להתמודד עם מציאות קצת אחרת. יהיה עליכם להבין את הסיבה לנסיגה, רק לאחר מכן יהיה לכם את הזמן להתמודד איתה. הכי חשוב שתביאו את עצמכם למצב שבו הנסיגה תיעצר לגמרי.

האם ניתן להחזיר את החניכיים למקומן?

התשובה היא שלא, חניכיים במרבית המקרים לא יכולות לחזור למקומן. נסיגת חניכיים מביאה לכך שהחניכיים הולכות לאחור וחושפות את שורשי השן. מה שכן תהיה לכם היכולת לעצור לגמרי את נסיגת החניכיים, גם אם הן מופיעות בגיל צעיר. מעבר לכך יהיה עליכם להיות עם האצבע על הדופק כל הזמן כדי לוודא שהנסיגה לא חוזרת. אם מבוגרים יכולים להיות מעט יותר נינוחים בהקשר הזה, צעירים מחויבים להיות במעקב תמידי. הרי בלי שתשימו לב, הנסיגה יכולה לחזור ולהטריד אתכם פעם נוספת. חניכיים בריאות הן חניכיים ששומרים עליהן באופן קבוע עם מגוון רחב של אמצעים.

איך מטפלים בנסיגת חניכיים בגיל צעיר?

הטיפול נקבע בהתאם למצב שבו נמצא המטופל – כל מקרה נשקל לגופו. בגילאים צעירים משתדלים שלא לעשות מהלכים מרחיקי לכת כדי לא לפגוע בבריאות החניכיים. הטיפול המשמר הוא הטיפול המועדף, טיפול שמאפשר שליטה על הנסיגה. אנו מדברים על טיפול ניקוי מעמיק המאפשר לנסיגה לעצר באופן כמעט מוחלט. לאחר מכן מה שצריך לעשות זה להיות במעקב על מנת לוודא כי הנסיגה לא חוזרת שוב. במקרים חריגים מבצעים השתלת חניכיים או כל מיני טיפולים כירורגים אחרים שמביאים איתם החלמה ארוכה. המטרה היא לנסות למקסם את הטיפולים המשמרים עד כמה שאפשר.

מה הסבירות של נסיגת החניכיים לחזור?

ישנה סבירות כי נסיגת חניכיים תחזור על עצמה כעבור זמן מה. בגיל צעיר הסבירות גדלה אפילו יותר, הסיבה לכך היא שיש עוד המון שנים להופעת בעיות. אך עליכם לקחת בחשבון כי יש בידיכם את כל הכלים למנוע חזרה של הנסיגה. מה שאתם צריכים לעשות זה להגיע לטיפול תקופתי אצל השיננית ובנוסף לבדיקות קבועות אצל רופא השיניים. הביקור אצל השיננית ואצל רופא השיניים ימנעו הופעה של נסיגה שחוזרת על עצמה. אם הנסיגה חוזרת על עצמה יהיה ניתן לבצע בדיוק את אותן הפעולות שנעשו בפעם הקודמת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here