עובדות מעניינות שלא ידעתם על לגו

0
1042
לגו לילדים
קרדיט PIXABAY

לגו הוא המשחק הכי פופולרי לילדים כיום בכל רחבי העולם. כמעט ואין בית שיש בו ילדים ואין בו משחק לגו אחד לפחות, הדבר נכון בכל העולם ולא רק בישראל. הלגו הוא משחק אהוב לא רק אצל ילדים, כיום אפילו התחילו לבנות בתים שלמים בלגו בגודל מלא, פשוט מצפים אותם בבטון וכך הלגו הופך להיות לבלוק עמיד ומבודד.

הלגו מספק עבורנו תרומה משמעותית בהתפתחות המוטורית הן הגסה והן המוטוריקה העדינה אצל ילדים, פעוטות וגם קשישים ומבוגרים. לגו יכול לסייע ברכישת מיומנויות חדשות עבור אנשים עם מוגבלויות או בעלי צרכים מיוחדים. כל אחד יכול למצוא בלגו את מה שמעניין אותם לבנות ועם אילו צבעים בא להם לשחק. דבר זה הופך את הלגו לבינלאומי וחוצה גילאים.

לכן, החלטנו להתעמק קצת במשחק הלגו ולהביא לכם כמה עובדות מעניינות שלא הכרתם:

  • לגו הומצא ב-1932 על ידי אולה קירק כריסטיאנסן אשר נולד וגדל בדנמרק.
  • לראשונה אבני הלגו היו עשויים מעץ מלא והיו מאוד כבדים יחסית לגודלם הקטן.
  • עם השנים פותח משחק הלגו לאבנים צבעוניים וכיום ניתן להשיג את האבנים במגוון גל גדלים שונים צבעים שונים ומגוון צורות שיאפשרו לכם לבנות את כל העולה על רוחכם.
  • בנוסף, תוכלו למצוא ערכות בסיס של לגו המיועדים להרכבה עצמאית לגמרי או ערכות אשר מיועדות להרכבה של דברים מאוד ספציפיים, ממש כמו פאזלים תלת ממדיים.
  • בעשור האחרון, הלגו הנפוץ ביותר הוא ערכות לגו ממותגות הכוללות דמויות מסרטים, גיבורי על, גיבורים מסדרות שונות ולאחרונה יצאו אפילו ערכות לגו לילדים של אירועי ספורט נפוצים.
  • לגו ניסו כל מיני צורות ואתגרים שונים במהלך השנים, לדוגמא: הם הוציא בעבר ערכות לגו הכוללות בתוכם מנועים מכניים כך שיכולתם לבנות מכונית נוסעת על שלט, או בלי שלט שמורכבת כולה מאבני הלגו. הדבר לא הצליח מסחריים והם הפסיקו את השיווק של המוצר.
  • לגו לילדים יוצרת עבור כל תא משפחתי מגוון גדול של פעילויות מגבשות ומפתחות ויש כיום אפילו תחרויות לגו בינלאומיות ואנשים בונים דברים מוטרפים עם חלקי לגו בלבד. אנו ממליצים לכם לחפש בגוגל תחרויות לגו בכדי שתבינו את גודל הדברים שניתן להרכיב מאותם אבנים תמימים שגדלנו עליהם. כיום כבר בונים מלגו דברים מורכבים מאוד הכוללים שילוב של פיזיקה ומכאניקה מורכבת, בניית רובוטים, בניית בתים פרטיים, בניית מודלים ענקיים של יצורים שונים המוצגים כיום במוזיאונים ברחבי העולם ועוד.
  • מפאת הטכנולוגיה המתקדמת ועולם המסים שכבש את לבבות כל הילדים והמבוגרים, חברת לגו התחילה לייצר לאחרונה משחקי לגו והרכבת דגמים תל ממדיים בעזרת אפליקציות ומשחקים שונים שניתן להוריד בטלפון הנייד שלכם.
  • חברת לגו גם כבשה את עולם הקולנוע, ויצרו סרטים שוברי קופות עבור ילדים. סרטים שונים אשר מבוססי דמויות שחברת לוגו יצרה, כבשו את לבבות הילדים ברחבי העולם והפכו לשוברי קופות אפילו במונחים של סרטי ענק שזכורים לנו מההיסטוריה של הקולנוע.
  • חברת לגו יצרה גם עולם של אספנים של המוצרים שלהם. כיום יש סחר מאוד גדול של אספנים ברחבי העולם שרוכשים חלקי לגו ישנים ומשלמים עליהם סכומי עתק.

לסיכום:

לגו הוא לא רק תחביב ילדות שאנו מתרפקים על גבי הנוסטלגיה שלו. לגו היום יצרו עולם שלם של אפשרויות ומגוון משחקים ופאזלים תל ממדיים שניתן להרכיב. עולם הלגו הוא כיום אינסופי וילדים ומבוגרים יכולים ליהנות ממגוון עצום של אפשרויות שאבני הלגו יכולים לספק להם. בנוסף, הלגו מפתח כישורים רבים החל ממוטוריקה גסה ועדינה ועד לפיתוח כישורי זיכרון ויכולות קוגניטיביות. קדימה, רכבו על כנפי הדמיון וצרו לעצמיכם דמות משלכם מאבני הלגו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here