עורך דין סייבר

0
1601
עורך דין סייבר
מקור FREEPIK

העידן הדיגיטלי כיום מאפשר לכל אחד את האפשרות לגשת בצורה מהירה ופשוטה ביותר לרשת האינטרנט. הרשת משמשת רבים לצרכים שונים כמו עבודה, בילוי, ידע, פנאי ועוד, ומכיוון שהיא נפוצה מאוד בשימוש כך ישנן גם עבירות רבות המתבצעות באמצעות האינטרנט והמחשוב.

עבירות מחשב ואינטרנט

עבירות אלו נחשבות לעבירות פליליות נפוצות ביותר. ככל שתחום הטכנולוגיה והמחשוב הולך ומתפתח, כך עבירות בתחום המחשוב נעשות רבות יותר ורחבות היקף. ניתן לסווג עבירות מסוג זה לשני תחומים עיקריים – עבירות ברשת האינטרנט, ועבירות הנוגעות למכשירי מחשב פיזיים.

עבירות ברשת נעשות באמצעות שימוש שאינו חוקי באינטרנט, ולרוב מדובר על האקרים בעלי ידע בעולם הסייבר אשר מסוגלים לנצל לרעה את יתרונות הרשת, וכך לבצע קשת רחבה של עבירות פליליות. עבירות מחשב פיזיות נוגעות בעיקר למעשים אסורים במכשירים דיגיטליים כמו מחשבים נייחים וניידים, סמארטפונים וטאבלטים, שעונים חכמים וכל מכשיר מתקדם אחר שיש לו גישה לרשת האינטרנט במישרין או בעקיפין. עבירות מסוג זה כוללות לרוב שימוש לא חוקי בקבצים אישיים, העתקת תוכן אישי ממחשבים והפרת זכויות יוצרים, השתלת וירוסים המזיקים למכשירים ועוד.

מהי סחיטה באמצעות רשת האינטרנט?

כפי שצוין, עבירות בתחום המחשוב והסייבר הן נפוצות מאוד, כאשר העבירה הנפוצה ביותר בתחום היא סחיטה ברשת. עבריינים שולחים הודעות סחיטה באמצעות הרשת לאנשים תמימים, תוך איום בחשיפת מידע ו/או תוכן אישי שעלול להרוס את שמם הטוב של הנסחטים. עבירת הסחיטה נעשית כדי להשיג טובת הנאה, לרוב סכום כספי גבוה, וכל זאת באמצעות שימוש מקוון ברשת ובדרך כלל, ללא חשיפת זהות ופרטי העבריין.

מכיוון שרשת האינטרנט היא רחבת היקף וטומנת אינספור אפשרויות, העבריינים מנצלים זאת לרעה לצורך ביצוע מעשים פליליים של סחיטה. לעיתים העבריינים מבצעים מניפולציות על גולשי הרשת באופן אקראי, וזאת במטרה לתפוס אותם בחולשתם ולהשתמש במידע אישי ומוצנע כדי לבסס את הסחיטה, ולדרוש מהם להעביר להם תמורה כספית בתמורה לשתיקתם.

מדובר למשל במקרים של סחיטה מינית ברשת האינטרנט – סחיטה בה בחורה, בדרך כלל באמצעות מישהו שמפעיל אותה, מקבלת תכנים אינטימיים מהנסחט (בהסכמתו או שלא בהסכמתו) והנסחט מקבל איומים שהוא צריך לשלם כסף בתמורה לכך שאותו תוכן אינטימי (כגון תמונות עירום שלו או סרטון שאותה בחורה צילמה) לא יופץ לחבריו, משפחתו וקולגות לעבודה ולא יופץ ברחבי האינטרנט באתרים שונים. אנשים רבים סבורים בטעות שיש לשלם את הכספים שהסוחטים דורשים, אך זו טעות גדולה. הדבר הנכון ביותר במצבים אלה הוא לפנות באופן מיידי אל עורך דין סייבר שמומחה במצבים של עבירות מחשב ועבירות סייבר שייתן מענה מיידי יעיל.

יצוין כי גם בעזרת מידע כללי הקיים ברשת על אנשים פרטיים או חברות וארגונים גדולים, הסוחטים שולחים אליהם הודעות פרטיות דרך אימיילים ו/או רשתות חברתיות וכך מטילים את אימתם על הגולשים.

תפקידו של עורך דין סייבר

חשוב לדעת כי סחיטות, איומים ועבירות פליליות אחרות המתבצעות באמצעות האינטרנט ניתנות לטיפול וזאת באמצעות ליווי משפטי של עו"ד סייבר מומחה בתחום עבירות מחשב ואינטרנט. הכלל הראשון של עבירות מסוג זה הוא לא להיענות לדרישות העבריינים, ולפנות בהקדם האפשרי לייעוץ עם עורך דין סייבר שיודע לתת את המענה הנכון.

לעבירות סייבר יכולות להיות השלכות משמעותיות, ובמיוחד כלפי חייו הפרטיים של הקורבן. לכן, הזמן הוא אפקט משמעותי בכל הנוגע לעבירות אינטרנט ומחשב, כך שקבלת ייעוץ משפטי בסמוך למועד העבירה תוכל לאפשר התמודדות טובה ואפקטיבית יותר עם המעשה שתצמצם באופן יעיל ומשמעותי את הפגיעה ובמקרים רבים אף תמנע את הפגיעה לחלוטין והנסחט יוכל לחזור לחייו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here