פלאי תנועת הסיבוב ויתרונותיה

0
1292
פלאי תנועת הסיבוב ויתרונותיה
קרדיט FREEPIK

אנו כבני אדם חשופים לתנועות רבות ושונות, אך אם יש תנועה אחת שמושכת את תשומת הלב שלנו היא תנועת הסיבוב. אותה תנועה מעגלית שמאפשרת לנו להתחיל מנקודה מסוימת ולחזור לאותה הנקודה. אולי איננו מודעים כל כך לתנועה זו, אבל היא סובבת אותנו (תרתי משמע) בכל אשר נפנה ואף מהווה השראה למגוון רחב של פיתוחים דוגמת סביבונים לילדים או הספרינקלרים המגינים עלינו מפני שריפות. הבא נבחן את תנועד הסיבוב מקרוב. 

כשהסביבונים מסתובבים

אנו נוהגים לאפשר לילדים לשחק בסביבנות במשך שמונת ימי החנוכה, אבל למעשה, ניתן לשחק בהם בכל שעות היממה. התנועה הסיבובית של סביבונים מיוחדים מעץ, למשל, היא תנועה כובשת וגם מרגיעה. פעמים רבות הילדים מבצעים את תנועת הסיבוב בעצמם, שכן מדובר בתנועה מהנה ומרגיעה. וכאשר הם רואים את הסביבון מסתובב, הם רוצים לסובב אותו שוב ושוב כאוות נפשם. וקיימים סביבונים כובשים ויפהפיים מעץ שכדאי להכיר. לדוגמה, ישנו סביבון המעוצב בדמות פרח אדום ויפהפה. כאשר מסובבים את הסביבון הזה, הפרח מסתובב אף הוא ויוצר את ההרמוניה המושלמת. דוגמה נוספת לסביבון ייחודי היא סביבון מצחיק וחמוד המעוצב בדמות של בת יענה. ילדים רבים מתחברים לבעלי החיים והם ישמחו לקבל במתנה סביבון מיוחד כזה.

באופן כללי, לסביבונים מיוחדים מעץ יש קסם משלהם. לאור כל הצעצועים הצבעוניים והמשוכללים הקיימים היום, דווקא סביבוני העץ מביאים לנו ניחוח של פעם. הילדים נמשכים אל הפשטות הזו, והם שמחים לקבל במתנה סביבון מעוצב העשוי מעץ. מתנה זו מתאימה לכל אירוע – יום הולדת, חנוכה, אירוע משפחתי כלשהו ועוד. לא משנה באיזה אירוע מדובר, הילד תמיד ישמח לקבל מתנה איכותית ומרהיבה מהאנשים שאוהבים אותו יותר מכל. 

התנועה הסיבובית של הספרינקלרים שמצילה חיים

מתקן מיוחד נוסף הפועל על סמך התנועה הסיבובית הוא הספרינקלר. תפקידו של הספרינקלר (או המתז בעברית) הוא להתיז מים במקרה של שריפה. לפיכך, התקנת ספרינקלרים בבית העסק היא פעולה חשובה ואף בגדר חובה. לעולם אין לדעת מה עלול לגרום לשריפה, ולכן חשוב להיות מוכנים לכל תרחיש ולספק את מערכת ההגנה הטובה ביותר. הספרינקלרים פועלים בצורה יעילה למניעת שריפות. ברגע שהטמפרטורה בחדר עולה, גם אם לצורך העניין רק הדלקתם סיגריה, הספרינקלרים מתחילים לעבוד ולהתיז מים לכל עבר. 

התקנת הספרינקלרים נעשית על ידי אנשי מקצוע בלבד. חשוב לבחור את האנשים הנכונים שיעזרו לכם להתקין את הספרינקלרים בבית העסק. המתקינים המקצועיים מגיעים אל העסק שלכם כדי לבחון את אופיו ולראות כיצד ניתן להתקין את הספרינקלרים בדרך הטובה ביותר. לפעמים יש צורך להתקין מספר גדול יחסית של ספרינקלרים באזורים המועדים לפורענות דוגמת אזורי בנייה או חדרים שבהם מתבצעים ניסויים כימיים דוגמת מעבדות שונות. 

אבל גם כאשר מתקינים את הספרינקלרים בעסק זה אינו סוף הסיפור. חשוב לקבל הדרכה מסודרת כדי לוודא שאתם יודעים כיצד להשתמש בספרינקלרים ואיך הם פועלים. כמו כן, חשוב לשים לב לתוקף של הספרינקלים ולקרוא לחברה המקצועית על מנת להחליף את ההתקנים האלה במידת הצורך. לצד הספרינקלרים, מומלץ גם לשלב מערכות שונות לגילוי עשן ואש דוגמת גלאי עשן. לגלאי העשן מחובר סיב אופטי אשר קולט את העשן בחדר כאשר הוא עולה למעלה. סוג נוסף של גלאי הוא גלאי יניקה. כלומר, תפקידו לינוק את האוויר המזוהם כדי שאוויר נקי יותר ייכנס אל החדר.

בסופו של דבר, ספרינקלרים ומערכות לגילוי עשן נועדו לשמור על העסק שלכם מכל עשן או שריפה, להתריע ולהגן על חייהם של כל מי שעובד בעסק. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here