קבלת רישיון נשק וחידוש רישיון

0
2947
קבלת רישיון נשק וחידוש רישיון

בישראל, בניגוד למשל לארצות הברית, אין לאזרח זכות להחזיק נשק. מי שמעוניין להחזיק נשק, חייב לקבל רישיון לכך ממשרד לביטחון הפנים. לצורך כך, יש להגיש בקשה מסודרת, המפרטת בין השאר את הסיבה בגינה מבקשים להחזיק בנשק. משרד לביטחון פנים מקבל את הבקשה ובוחן האם מבקש הבקשה עומד בתנאי הסף שנקבעו למתן רישיון נשק, וכן בודק אם המבקש עומד בקריטריונים (תבחינים) המאפשרים נשיאת נשק. בנוסף, משרד לביטחון הפנים פונה לקבלת המלצה ממשטרת ישראל וממשרד הבריאות. לבסוף מחליט משרד לביטחון הפנים אם לקבל את הבקשה ולהעניק למבקש רישיון נשק. במקרים בהם המלצת המשטרה שלילית – הבקשה לרישיון לא תתקבל. בכדי לשפר את סיכויי קבלת רישיון הנשק מומלץ להסתייע מראש בעורך דין מנוסה הבקיא בתחום ומכיר את כל התנאים והקריטריונים ששוקל משרד לביטחון הפנים לצורך מתן רישיון לאזרח לשאת כלי ירייה.

יש מצבים, בהם אזרח מחזיק במשך שנים רבות בנשק ברישיון, אך ביום בהיר אחד נשלל רישיונו והוא נדרש להפקיד את נשקו. כך למשל, כאשר מוגשת תלונה פלילית או נפתחת חקירה פלילית כנגד מי שמחזיק ברישיון נשק. קיימת סבירות גבוהה מאוד שרישיון הנשק יישלל במקרה של פתיחה בחקירה פלילית בחשד לעבירות אלימות או איומים, אך גם בעבירות אחרות כגון עבירות סמים ואפילו הטרדה מינית. במקרים אחרים, יכול אזרח לאבד את רישיון הנשק שלו אם הוא לא פועל לחידושו בזמן. במצב כזה, בו משרד לביטחון הפנים מודיע לאזרח כי אינו רשאי עוד לשאת נשק, זכאי האזרח להגיש ערר על ההחלטה. לצורך הגשת ערר מומלץ מאוד להסתייע בעורך דין המנוסה בתחום, שיוכל להגיש מטעם האזרח ערר מקצועי ומנומק וינסה להחזיר לאזרח את רישיון הנשק.

למשרד עו"ד פלילי גיא פלנטר ניסיון רב במתן יעוץ בתחום רישוי כלי ירייה ובייצוג משפטי בכל הנוגע לרישיונות נשק, לרבות בהגשת ערר ועתירות מנהליות.

אם ברצונך לקבל רישיון לנשק או אם רישיונך נשלל מסיבה כלשהי ואתה מעוניין להחזיר את הרישיון או בהגשת ערר על החלטה לבטל את רישיונך, הנך מוזמן לפנות לקבלת יעוץ במשרד עו"ד גיא פלנטר. המשרד ממוקם במרכז הארץ, בסמוך למתחם הבורסה ברמת גן, ומעניק שירות משפטי ללקוחות מכל רחבי הארץ.

אובדן נשק

אזרחים רבים מחזיקים בישראל בנשק ברישיון (לרוב, אקדח), בין אם לצורך עבודה באבטחה או בגופי הצלה כגון מד"א, בין אם בשל שירות בכוחות הביטחון או במשטרה, ובין מטעמים אחרים המזכים באחזקת נשק, כגון מגורים או עבודה ביישוב זכאי.

למרבה הצער, קורים לא מעט מקרים בהם הנשק נאבד או נגנב. רק לדוגמא, הנשק נשאר ברכב והרכב נפרץ והנשק נגנב, או למשל אם הנשק מוחזק בתיק והתיק נאבד או נגנב. חשוב לדעת, שבמקרה כזה קרוב לוודאי תיפתח חקירה פלילית כנגד מי שהחזיק בנשק, בחשד לעבירה של הזנחת שמירה של כלי ירייה. מקרים כאלו רואה המשטרה בחומרה רבה, בעיקר בשל החשש כי הנשק יגיע לידיים לא נכונות. בחלק מן המקרים, אף יוגש כנגד מי שאיבד את נשקו כתב אישום, והוא יהיה צפוי להרשעה בפלילים ולענישה ממשית. אדם המשרת בכוחות הביטחון או במשטרה או עובד שירות המדינה שאיבד את נשקו, צפוי גם להליך משמעתי. כמובן שאם יימצא כי מי שהחזיק בנשק התרשל בשמירה עליו, הפקיר את הנשק ולא נקט אמצעי זהירות סבירים, הוא עלול לאבד את עבודתו ורישיונו להחזקת כלי ירייה יישלל.

לאור האמור, ולאור ההשלכות הקשות שעלולות להיות לאובדן נשק, כדאי להיוועץ במקרה כזה בעורך דין פלילי, בהקדם האפשרי. עו"ד גיא פלנטר הוא עו"ד פלילי במרכז עם וותק רב וניסיון עשיר בטיפול במקרים של אובדן והפקרת נשק ובהליכים פלילים בעבירות של הזנחת שמירה של כלי ירייה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here