שיפוץ מקצועי למקלטים בבניין

0
2214
שיפוץ מקצועי למקלטים בבניין

שיפוץ מקלטים הוא למעשה אחד התחומים שנוחל ביקוש רב בתקופה האחרונה. אפשר לתלות זאת בחשש מפני תקיפה אירנית או אחרת. מה שברור הוא שלא מעט בניינים משותפים ברחבי הארץ, שנבנו טרום מלחמת המפרץ הראשונה, מבינים כי עליהם להשקיע ולדאוג לתקינותו של המקלט שלהם. אז איך ניתן לעשות, ומה כולל שיפוץ כזה.

שלבים ראשונים – פינוי אשפה

בואו נודה על האמת, בלא מעט בניינים משותפים הפך המקלט זה מכבר למחסן אליו נזרקים כל החפצים שדיירי הבניין אולי ישתמשו בהם פעם. לכן השלב הראשוני בדאגה לתקינות המקלט היא לרוקן מתוכו את כל הפסולת שהצטברה בו. בשלב הבא רצוי לדאוג למיגון. לדאוג שהדלת, חלון ההדף וסולם המילוט יהיו במצב תקין. יש לברר אם צריך להחליף כאן את גומיות האטם, ואם יש לשמן את הצירים בדלת. כמו כן דאגו לצבוע את פתחי המילוט ואת הנקודות המרכזיות במקלט בצבעים פולטי אור. המטרה לאפשר לכם להתנייד במקלט גם במקרה של עלטה.

החלק הבא של שיפוץ מקלטים הוא דאגה לתקינותה של מערכת החשמל, וכן דאגה לכשירותה של תאורת החירום בו. מה שעוד מומלץ הוא לדאוג לשירותים. במקרה הזה ניתן להתקין שירותים כימיים זולים יחסית שעלותם סבירה בהחלט. שירותים אלו כוללים מתקן אסלה מתקפל הכולל שקית סופחת ריחות ונוזלים, אותה ניתן להחליף בעת הצורך. המטרה לדאוג לשירותים שאינם קשורים למערכת המים. כדי לוודא שאכן יהיו מים במקלט יש לדאוג להתקנתו של מיכל מים.

כמובן שמומלץ לדאוג לריהוט כמו כסאות מתקפלים, מזרנים, שמיכות, סוללות ותיק עזרה ראשונה. ולדאוג לאחסן אותם כראוי מחמת מזיקים שונים.

שיפוץ מקלטים – החלק היקר בשיפוץ 

עד כה התייחסנו לשלבים בשיפוץ שהם יחסית בעלי עלות נמוכה. אבל למרות שהתקן אינו מחייב מקלטים ישנים, גם לא כאלו שעברו שיפוץ, להתקין מערכת סינון נגד גזים, עדיין מומלץ במידת האפשר לשקול אפשרות כזאת. המשמעות היא שאם אכן יהיה צורך במסכות אב"כ לא יצטרכו המצטופפים במקלט להשתמש במסיכות אישיות, אלא יוכלו להסתדר במקלט בלעדיהן. במקרים בהם מדובר בבניינים ישנים עם אוכלוסיה בוגרת או מבוגרת העלולה להיות רגישה לשימוש במסיכות אב"כ, מסנן כזה יכול להיות בעל ערך רב.

הימנעות מגז ראדון

בנוסף, בלא מעט תהליכי שיפוץ מקלטים כשרצפת המקלט בנויה מבטון מיושר, ואין מרצפות. לא מתאפשר במקרה כזה לנקות את המקלט כראוי, בנוסף נוצרים לא מעט מפגעי ריח. לכן מומלץ כמובן לרצף את המקלט. אבל אין מדובר רק באסתטיקה או נוחות. סיבה נוספת, חשובה מאוד, היא שהנחת ריצוף וחול על רצפת הבטון, מונעים את חדירתו של גז הראדון הנפלט מרצפת הבטון אל תוך המקלט. הדבר חשוב במיוחד משום שקשה מאוד לאורר את המקלט ולמנוע מגז הראדון להתפוגג באויר הפתוח.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here