איך מפטרים עובד בצורה חוקית?

0
197
עורך דין דיני עבודה בקריות
credit: canva.com

אם חשבתם עד היום שמותר לכם כמעסיקים לפטר כל עובד בכל רגע נתון – הגיע הזמו שתכירו את נהלי החוק. כל מעסיק שמבקש לפטר עובד נדרש לבצע את ההליך תוך הקפדה על מספר כללים משפטיים. פיטורין בניגוד לחוק יגררו תביעה מצד העובד ויסתיימו בסבירות גבוהה בתשלום של פיצויים. במידה ואתם עובדים שפוטרו בהליך לא חוקי פנו עוד היום אל עורך דין דיני עבודה בקריות להתייעצות. משרד עורכי הדין חיים ברוטמן מתמחה בדיני עבודה ומטפל במסירות גם בתביעות של עובדים כנגד מעסיקים וגם בייצוג של מעסיקים בתביעות שווא.

מה זה הליך שימוע?

כל הליך פיטורי עובד חייב לכלול שימוע בהתאם לחוק. השימוע נועד להגן על העובד ולהפוך את הליך הפיטורין להוגן יותר. החוק מחייב כל מעסיק בעריכת הליך שימוע בו מוצגות בפני העובד עילות לפיטורין וניתנת לו אפשרות להגן על עצמו. השימוע מעניק לעובד תחושה שמקשיבים לו ולא מפטרים אותו כלאחר יד. חשוב להדגיש שכמעט בכל המקרים השימוע מוביל לפיטורין, העובד אולי מקבל הזדמנות להגן על עצמו, אך המעסיקים אינם משנים את דעתם. אם פיטרו אתכם ללא שימוע – יש לכם זכות להגיש תביעה כנגד המעסיק. התייעצות עם עורך דין דיני עבודה חיפה לקראת הליך פיטורין או במהלכו מומלצת לכל עובד או מעסיק.

חשוב להבין שפיטורי עובד ללא שימוע חושפים את המעסיק להגשת תביעה מצד העובד. בית המשפט לדיני משפחה מגלה אפס סבלנות כלפי מעסיקים שרומסים את זכויות העובדים. אי ידיעה של החוק אינה מגנה עליכם מפני תביעה.

מתי מותר למעסיק לפטר עובד אחרי שימוע?

בפועל השימוע נועד לשמש אזהרת פיטורין כאשר לאחריו המעסיק מתבקש לתת לעובד הזדמנות להגן על עצמו ולשפר את עבודתו. בפועל המעסיק מקשיב לטענות של העובד אך נהוג להמשיך בהליך ולפטר את העובד עוד באותו היום או לכל המאוחר למחרת. המעסיק אינו חייב לפטר את העובד לאחר השימוע. לרוב, כאשר מעסיק מעוניין לפטר עובד לאחר שימוע הוא קובע פגישת המשך למחרת או עוד באותו היום. אם המעסיק לא קבע לעובד פגישה נוספת לאחר השימוע העובד ממשיך להגיע לעבודה כרגיל.

איך ממשיכים הליך פיטורין אחרי שימוע?

מעסיק שמבקש לפטר את העובד לאחר שימוע נדרש להכין מכתב פיטורין, טופס 161 והודעה על תקופת ההעסקה (מסמך שמציין את מועד תחילת ההעסקה ואת מועד סיום ההעסקה). המעסיק נדרש לשלם לעובד את כל הכספים שמגיעים לו ולבצע גמר חשבון (יתרת ימי חופש, דמי הבראה, פיצויים). יש לכם שאלה לגבי חוק הפיטורין? פיטרו אתכם שלא כחוק? משרד עורכי הדין חיים ברוטמן הוא הכתובת.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here