איך נשמור על תזונה נכונה בזמן הסגר?

0
2515
איך נשמור על תזונה נכונה בזמן הסגר?
מקור FREEPIK

בזמן הסגרים התכופים של תקופת הקורונה, מרביתנו נאלצים לבלות זמן רב בבתים. בזמן הזה, אחת מהדלתות הנפתחות ביותר בבית היא הדלת של המקרר. זמן רב בבית אומר גם הרבה נשנושים. למעשה, נתונים סטטיסטיים מראים כי הישראלי הממוצע עלה לפחות קילוגרם אחד בזמן הסגרים. אנשים רבים עלו גם הרבה יותר. אחת מהסיבות המרכזיות לעלייה במשקל היא שכאשר אנו מנשנשים, אנחנו בדרך כלל בוחרים במזונות עתירי שומן, סוכר או מלח. מדובר במזונות שמורכבים בעיקר מפחמימות בלתי מורכבות, שהן רכיב המזון המשמין ביותר. כדי להימנע מעלייה במשקל בזמן הסגרים, וכדי להקפיד על תזונה נכונה יותר ובריאה יותר, אספנו כמה טיפים חשובים. 

הקפדה על הסדר של הארוחות

הטיפ הראשון והחשוב ביותר, הוא לשמור על סדר של שלוש ארוחות ביום. כאשר אנו לא שומרים על הסדר הזה, זמני האכילה מתערבבים זה בזה, ואנו אוכלים יותר בסופו של דבר. סדר יום בבית צריך להכיל ארוחת בוקר, צהריים וערב – בצורה קבועה. בכל ארוחה יש לשלב חלבון, פחמימות מורכבות וירקות. תזונה נכונה ובריאה היא כזו שבה אוכלים את כל אבות המזון בכל ארוחה, ומקפידים שהחלק בצלחת המכיל ירקות יהיה גדול מספיק לעומת שאר המרכיבים. 

אנשים שמקפידים על שלוש ארוחות ביום מגיעים לרמת שובע טובה יותר במהלך היום כולו, ולכן זקוקים פחות לנשנושים ולארוחות ביניים משמינות. לכן, חשוב לאכול בצורה מסודרת את שלושת הארוחות וכאשר אוכלים בין הארוחות, להיות מודעים לדבר שאותו מכניסים לגוף, ולהשתדל שגם ארוחות הביניים תהיינה בריאות ומורכבות מפירות וממאכלים מזינים. 

רוצים לנשנש? נשנשו משהו בריא!

שעות הערב הן בדרך כלל השעות שמזמינות נשנושים יותר מכל שעה אחרת ביום. זהו הזמן שבו יושבים בסלון עם המשפחה וצופים בטלוויזיה, בדרך כלל. כדי לאכול בצורה בריאה ונכונה יותר, מומלץ לבחור נשנושים בריאים, במקום חטיפים או מזונות עתירי מלח וסוכר. כך, למשל, ניתן לחתוך מראש ירקות טריים ולהחליט כי כאשר רוצים לנשנש – שולפים את צלחת הירקות ואוכלים ממנה. הירקות המתאימים לכך ביותר הם ירקות כמו גזר, פלפל, מלפפון וירקות שיש בהם מימד קראנצ'י כלשהו. כך עדיין יש תחושה של נשנוש, אך מדובר במשהו בריא. ניתן גם להחליט כי הנשנוש של הערב הוא גבינה לבנה או קוטג' 5%. אלטרנטיבות אחרות לנשנוש בריא הן פריכיות אורז וגם אגוזים ופירות (במידה).  

שתו מים, בבקשה

הטיפ האחרון שלנו נוגע לצריכת הנוזלים. בדרך כלל, אנו שותים יותר מים כאשר חם לנו ואנו מזיעים. אך חשוב לדעת כי למים יש תפקיד מרכזי בשמירה על תזונה נכונה ובריאה בכל השנה. לכן, חשוב לשתות לפחות 8 כוסות מים ביום. השתייה המרובה גם תורמת לחילוף החומרים ולוויסות הטמפרטורה בגוף, וגם מעניקה תחושה של שובע. מדובר ביתרונות משמעותיים שמסייעים לשמור גם על הבריאות וגם על המשקל – בתקופה מאתגרת זו של סגרים חוזרים. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here