איך עובד תהליך של קידום אתרים?

0
2024
איך עובד תהליך של קידום אתרים?

קידום אתרים אורגני (או SEO אם תרצו) הוא הליך שבו איש המקצוע (במקרה שלנו חברת הקידום) מבצע פעולות שונות על מנת לעודד את מנוע החיפוש להעלות אתר מסוים במעלה תוצאות החיפוש. המרוץ אחר המקום הראשון בדירוג למרבית ביטויי המפתח הקיימים הינו מרוץ בלתי פוסק ובהתאם לרמת התחרות לאותו ביטוי יכול לקחת בין חודשים לשנים עד שאתר חדש יגיע לתוצאות הראשונות ובוודאי לתוצאה הראשונה. בביטויים אחרים לעומת זאת, ניתן בהחלט לעשות זאת תוך מספר חודשים ספורים עם עבודה נכונה.

הכול מתחיל במחקר מקדים:

עבודת קידום בגוגל מקצועית מתחילה עם מחקר מקדים. מחקר זה כולל איסוף מידע על בית העסק, על המתחרים, על קטגוריות שבהן בית העסק פועל (מהן נדלה לאחר מכן את מילות המפתח) וכן יתבצע איסוף מידע ראשוני של דוחות גוגל אנליטיקס לגבי כמות התנועה באתר וההתנהגות שלה באתר. מחקר זה הנו קריטי להמשך העבודה ומשמש כבסיס לתכנון אסטרטגיית הקידום לאותו אתר שאנו רוצים לקדם.

בחירת מילות מפתח לקידום:

בשלב הבא יתבצע מחקר מילות מפתח שבאמצעותו חברת הקידום תחליט על הביטויים שתקדם עבור הלקוח. ישנן חברות קידום המתמחרות את העבודה שלהן על פי כמות מילות המפתח שהן מקדמות ללקוח (שכן כל מילת מפתח כזו דורשת תשומת לב, עבודה ומשאבים כדי לקדם אותה) וחברות אחרות המתמחרות לפי עלות חבילה גלובאלית ובהתאם לגודל החבילה מחליטות באילו מילות מפתח כדאי להתחרות עבור אותו בית עסק והאתר הספציפי שלו.

ביצוע אופטימיזציה ראשונית לאתר:

לאחר בחירת ביטויי המפתח לקידום ניתן לבצע אופטימיזציה ראשונית לאתר. עבודה זו תהיה בהתאם לאסטרטגיית התוכן שתבנו לאחר בחירת מילות המפתח לקידום. חברת הקידום תעדכן מפת אתר מסודרת שתסייע לזחלן של גוגל להבין את ההיררכיה של התוכן באתר. ביחד עם תפריטי ניווט מסודרים וסידור קטגוריות ותתי הקטגוריות באתר, ניתן יהיה להציב בראש את הביטויים הראשיים לקידום. לאחר מכן יהיה צורך לבצע התאמות של התוכן הקיים באתר למנועי החיפוש, להרחיב את התוכן במידת הצורך, להקים עמודי תוכן חדשים לביטויים שחסר להם עמוד ספציפי באתר וכמובן גם להוסיף תמונות נושא למאמרים ותמונות לתוך המאמרים ולהוסיף תגי ALT אליהן גם כן. אם אתם מחפשים אחר מאגר תמונות חופשי תוכלו להיכנס לקישור כדי לקבל רעיונות למאגרים כאלה.

עדכון שוטף של התכנים:

כעת יש הצורך לדאוג לתכנים שוטפים ואיכותיים עבור האתר. חשוב לשמור על האתר מעודכן באופן תדיר וכן להזין קישורים פנימיים בין עמודי האתר כדי לחזק את העמודים הפנימיים באתר. לבסוף צריך לייצר גם תוכן לפיזור ברחבי הרשת ולקשר ממנו לאתר לאותם ביטויים ועמודים שרוצים לקדם. כל קישור כזה נחשב להמלצה ויסייע להליך הקידום.

כמובן שהליך קידום אתרים מקצועי כולל עוד הרבה מעבר למה שרשמנו כאן, אולם למדתם את הבסיס החיוני לכל עבודת קידום של כל חברת קידום גדולה ככל שתהיה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here