בדיקת STD – ליחסי מין בטוחים באמת

0
482
Credit Canva

יחסי מין הם אחת ההנאות הגדולות ביותר עבור נשים וגברים בטווח רחב מאוד של גילאים. מצד שני, יחסי מין עלולים גם להוביל להעברת מחלות שונות. על-מנת להימנע מהדבקה ומעוגמת הנפש הכרוכה במחלת מין, מוצעת בדיקה ייעודית למטרה זו – בדיקה שמזהה את המחלות הנפוצות ביותר ובכך מאפשרת להקדים תרופה למכה.

אילו מחלות ניתן לזהות בבדיקת STD?

שמה של הבדיקה שמזהה מחלות מין הוא STD – ראשי תיבות של המונח Sexually Transmitted Disease. באמצעות הבדיקה ניתן לזהות בין השאר כלמידיה, זיבה (גונוריאה), הרפס אוראלי, הרפס וגינלי, מיקופלסמה הומיניס, מיקופלסמה גניטליס, אוראופלסמה אוראליטקום, אוראופלסמה פארבום, טריכומנס ועוד.

איך מתבצעת הבדיקה?

בדיקה למחלות מין היא למעשה בדיקת שתן. חשוב לבצע את בדיקת ה-STD עם דגימה מהשתן הראשון בבוקר (משום שהוא מרוכז), וליתר דיוק מאמצע הזרם – כדי להבטיח תוצאות מדויקות ואמינות. הדגימה עצמה נבחנת בשיטת ה-PCR שמאפשרת לזהות DNA של חיידקים שונים שאחראים למחלות המין הנ"ל. בזכות טכניקה זו מאובחנות מחלות גם כשהחיידק עצמו לא פעיל ולכן אין סימפטומים.

מקסימום פרטיות

לנוכח הרגישות המתבקשת של בדיקות STD, והרצון בפרטיות, ניתן לבצע את הבדיקה ע"י אחות פרטית בבית. כלומר, האדם מטיל שתן לכוס סטרילית, ואחות פרטית אוספת את הבדיקה מבלי שהאדם יצטרך להגיע למרפאה ולחוש לא בנוח.

באילו מקרים הבדיקה מומלצת במיוחד?

בדיקה לגילוי מחלות מין מומלצת במיוחד למי שמקיימים יחסי מין עם פרטנריות ופרטנרים רבים ובפרט כשהסקס הוא ללא אמצעי הגנה. במקרים אלה התדירות הרצויה היא אחת לחצי שנה. כמו כן מומלץ בחום לעבור בדיקת STD אם מופיעים סימפטומים המעידים על היתכנות למחלת מין – הפרשות מאיבר המין, פריחה באזור או בפי הטבעת, צריבה בעת מתן שתן ופצע. במקרים אלה כדאי לעבור את הבדיקה באופן מידי.

עוד כדאי לדעת בהקשר זה כי בשנים האחרונות מסתמנת עלייה משמעותית בשיעור הסובלים ממחלות מין, וכי אישה הרה שנדבקת במחלה כזו עלולה לפגוע בעובר. חברת Human Test מבצעת מגוון רחב של בדיקות בבית הלקוחות, לרבות בדיקת STD, וכן בדיקת דם, בדיקת דם פרופיל הורמונלי, בדיקות דם לאלרגיה, תפקודי קרישה ועוד. דברו איתנו במספר הטלפון 1-700-700-907

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here