בניית כיפות גאודזיות למגוון שימושים

0
64
קרדיט : פרידום

כיפה גאודזית היא כיפה הבנויה על עקרונות המשלבים מערכות בנייה מודרניות עם אחת הצורות האורגניות האהובות על הטבע. הכיפה הגיאודזית היא לא רק יפה בפני עצמה, אלא יש לה גם יתרונות מבניים רבים. המבנה הוא חזק מאוד ועשוי קונסטרוקציית ברזל, אך הוא גם קליל בגלל המפתחים הגדולים בין הקונסטרוקציה. את הכיפה הגאודזית פיתחו לראשונה עבור מציאת פתרונות טכנולוגיים לבעיות ביחסי האדם וכדור הארץ, הכיפה נועדה לספק יכולת קירוי לחללים עצומים כמו ערים שלמות או מתקנים שונים, ואף ליצור סביבה גדולה שיכולה לצוף על פני המים.

כוחה של כיפה גאודזית

לכיפות גיאודזיות יש את היחס הגדול ביותר מכל המבנים שאנשים יצרו בין הגודל שלהן למשקל שלהן. כלומר, כיפה גאודזית היא קלה ביחס לגודל החלל שהיא יוצרת. היא גם משתמשת במעט חומרים ומעט זמן לבנייה, והיא טובה לסביבה במובנים רבים. למרות משקלה הקל יחסית והעובדה שהיא בנויה משני חומרים בלבד קונסטרוקציית הכיפה חזקה מאוד ויכולה להחזיק משקלים כבדים, לכן מתאימה להרצאות, סדנאות, אירועים וכנסים. מאז המצאת המבנה, שומשה הכיפה הגיאודזית כהשראה ביצירות ספרותיות וקולנועיות שונות, בעיקר בתחום המדע הבדיוני כאשר הכיפה משרה מראה עתידני ואוטופי. ספרי קומיקס, סדרות טלוויזיה וסרטים הציגו את הכיפה הגאודזית כמבנים של התיישבות אנושית בחלל, או במקומות נטושים לאחר אסונות.

המבנה הגיאומטרי של כיפות גאודזיות

כיפה גאודזית היא מבנה העשוי מרשת של משולשים שכולם מקושרים זה לזה ויוצרים חצי כדור, אותו מפתח הכיפה גם המציא את כדור הרגל המורכב ממשושים ומחומשים המוכר לכולנו כיום. החיפוי החיצוני עשוי PVC ואינו מבודד, לכן המבנה מתאים לאירועים זמניים וקצרים ולא למגורים או אירוח. בעשורים האחרונים כיפות גאודזיות שונות הוקמו ברחבי העולם למטרות שונות כמו אצטדיונים, אולמות תצוגה ומבנים ציבוריים שונים כמו צהרים עליונים של קניונים. אם אתם זקוקים לכיפה גאודזית מכל סיבה, וכן, ליורטים איכותיים ועוד מוצרים, חברת פרידום מתמחה בהקמת כיפות גאודזיות איכותיות ומעוצבות ומספקת אותם למטרות אירועים, בעיקר גרנדיוזיים ומפוארים, כמו כנסים ותערוכות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here