גם לתרופות אפשר להתמכר

0
3142
גם לתרופות אפשר להתמכר

 כאשר עולם הרפואה הולך ונהיה יותר ויותר דיגיטלי, לרופאים יש קושי לעקוב אחר כמות המרשמים אשר מנופקים לכל חולה.  מצב זה גורם לעלייה מתמדת בכמות המכורים לתרופות מרשם וכדורים פסיכיאטרים. הטיפול באותם המכורים הוא טיפול מורכב אך בהחלט אפשרי ודורש את שיתוף הפעולה שלהם.

משיגים יש מאין

תרופות מרשם מהוות מצרך מבוקש מאוד דווקא אצל אנשים בעלי נטייה להתמכרות. תחושת ה"היי" שמקבלים מהתרופות מאפשרת למכורים רבים להתמודד עם בעיות רגשיות או עומס רב בחיים, ולא תמיד הם יודעים מהו המינון הנכון להם שלא יפגע בגופם. מסיבה זו הם מגיעים בקלות יתרה למצב של התמכרות לחומר ופגיעה בגוף. טיפול בהתמכרויות הוא טיפול אשר דורש ידע מקצועי רפואי רב וניסיון רב שנים, לכן לא ניתן להקל ראש בחשיבות הפנייה למרכז גמילה.

תרופות פסיכיאטריות מסכנות חיים

כדורים לייצוב מצב הרוח של המטופלים או לאיזון התקפים פסיכיאטרים כדורים בעלי השפעה חזקה מאוד על הגוף. הכדורים מייצרים אפקט של הרגעה או התעוררות ומתאימים לאנשים שסובלים מבעיות קשב וריכוז, דיכאון, חרדה ועוד. צריכה של חומרים אלו ללא צורך הינה צריכה מסכנת חיים. מכורים רבים מגיעים לטיפול גמילה מתרופות פסיכיאטריות לאחר שנטלו מינוני תרופות עצומים והם נמצאים במצב מסכן חיים. הפעולה הראשונה שנעשה בגמילה היא ייצוב מצבם וניקוי הגוף משאריות הסמים ורק לאחר מכן ניתן להתחיל לטפל בהתמכרות עצמה.

 מחלה שקטה

 התמכרות לתרופות היא לא תופעה שקל לזהות. המכורים ינסו לטשטש עקבות במטרה למנוע מהסביבה הקרובה שלהם לזהות את מצבם. צריכת התרופות תתגבר לאורך הזמן, כאשר הגוף כבר עמיד למינונים, המכורים יחפשו עוד ועוד דרכים להשיג את הכדורים מבלי לגרום לסביבה לשים לב ויהיו מוכנים להשקיע כספים ומאמץ למען מטרה זו. שינוי התנהגותי כמו גם שינויים פיזיולוגיים יכולים לרמוז על נוכחותה של בעיה, אך חייבים לקבל אבחון רפואי מקיף כדי לאשש את קיומה ולהיכנס לתהליך גמילה. רופא בעל הסמכה מקצועית לטיפול בהתמכרויות יכול לתת מענה למכור ולאשפז אותו במכון גמילה שמתאים לצרכיו.

מרכז אמיל הוא מכון גמילה מקצועי אשר מחזיק בצוות רפואי מיומן ואחראי. אנו מלווים כל מטופל לכל אורך תהליך הגמילה עד לשילובו חזרה בחברה. לפרטים נוספים צרו קשר עם המרכז באתר או בטלפון 077-9967463. למידע נוסף אודות реабилитационный центр в Израиле צרו איתנו קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here