הביטוח הלאומי – כל מה שצריך לדעת

0
196
עו
yuvalor-law.com

הביטוח הלאומי במדינת ישראל הוא ביטוח חובה לכל אזרח מעל גיל 18 שאיננו נמצא במסגרת של צבא או של שירות לאומי. לפי החוק המדינה, אין אפשרות לא להיות מבוטח בביטוח הלאומי או לא לשלם את דמי הביטוח, אלא במקרים מסוימים שהביטוח פוטר את המבוטח מתשלום דמי ביטוח. המטרה של המוסד לביטוח לאומי היא להגן על האזרחים ולתת להם סיוע במקרים רבים, ולא לאפשר לאנשים להישאר ללא ביטוח בסיסי אשר מכסה תאונה אישית, קצבת זקנה, קצבת נכות, דמי אבטלה או פיצוי לאחר תאונת עבודה ועוד. הרעיון שעליו מתבסס הביטוח הלאומי הוא רעיון סוציאליסטי, שמטרתו לדאוג לכל האזרחים- שישלמו לביטוח הלאומי לפי הכנסתם ויקבלו חזרה לפי צרכיהם. למרות הרעיון המצוין, פעמים רבות אזרחים רבים מתמודדים עם קשיים בהתנהלות מול הביטוח הלאומי ומתקשים לקבל את שמגיע להם למרות ששילמו ממיטב כספם לביטוח הלאומי לאורך כל חייהם. במקרים מעין אלו, חשוב לפנות אל עורך דין המתמחה בביטוח לאומי שיוכל לייצג אתכם בהליכים השונים, להנחות אתכם ולסייע לכם למצות את זכויותיכם.

תאונות עבודה – להכיר את ההתנהלות עם הביטוח הלאומי

חשוב לזכור שהביטוח הלאומי לוקח חלק ממגוון תחומים בחיים שלכם, וגם במקרים של תאונת עבודה במקום העבודה דעו שיש לכם כיסוי ביטוחי ותוכלו לקבל פיצוי. אם חוויתם תאונת עבודה במקום העבודה, בדרך אליה או בחזרה ממנה, אתם יכולים להגיש בקשה לפיצויים לביטוח הלאומי, ועליכם למלא טפסים מתאימים המתעדים את האירוע, הפגיעה, הנזק והשלכותיו. היות ויש השלכות בהמשך הדרך לכל טופס מומלץ לפנות אל עו"ד תאונות עבודה על מנת שיוכל להסביר לכם את זכויותיכם ולסייע לכם בהתמודדות עם הבירוקרטיה הרבה הכרוכה בהליך כבר מההתחלה. עורך הדין ימליץ לכם לא לוותר על פניה לטיפול רפואי, כמו גם לתעד את פגיעותיכם ואת הנזק שנגרם ילווה אתכם לאורך כל הדרך ואם חלילה העניין יסתבך אף ייצג אתכם בערכאות משפטיות.

תאונות דרכים – לקבל ליווי של המומחים בתחום

תאונת דרכים היא ממש כמו "מכת ברק" באמצע החיים, ומשאירה את האנשים המעורבים בה בהלם מוחלט. עליכם לזכור שבין אם אתם הצד האשם בתאונה ובין אם לא, אם נפגעתם מגיעים לכם פיצויים מחברת ביטוח הרכב שלכם. על מנת להתמודד מול חברות הביטוח באופן מיטבי, חשוב לפנות אל עורך דין תאונות דרכים מומלץ שיעניק לכם ייעוץ, ליווי וייצוג משפטי מקצועי כבר בראשית הדרך, עורך הדין יובל אור אשר מתמחה בדיני נזיקין, ביטוח לאומי ודיני עבודה ישמח לעמוד לשירותכם והוא נותן מענה כוללני בתחומים אלו, ליעוץ ללא התחייבות 052-303-0007.

אין מאמר זה מהווה יעוץ משפטי וכל מקרה לגופו יש לפנות לקבלת יעוץ משפטי פרטני בהתאם לנסיבות.

לשון המאמר מופנית ללשון זכר ונקבה כאחד

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here