הדרך למסעדה האהובה – מתחיל בייעוץ נכון בנושא

0
231

לכל אדם יש את המסעדה אהובה עליו, זו שהוא יחזור בשמחה בכל פעם וייצא שבע בלב ובבטן. הוא אוהב את הספות שבכניסה, את עמדת המארחת שממוקמת בדיוק במיקום הנכון, את התפריט המוקפד שמציע מגוון רחב של מנות טעימות, את המשקאות המפנקים וכמובן את הקינוחים.

הוא ישבע לכל מי שיסכים להקשיב שזו המסעדה הטובה ביותר שיש. הוא מכיר את המנות המוכרות יותר ואת המוכרות פחות – פשוט מומחה. ייעוץ להקמת מסעדה הוא פעולה שנעשית בטרם המסעדה האהובה קמה והיא הפעולה שתעזור ליצור את החוויה הזו עבור האדם הזה. הייעוץ מאפשר בדיקה של הרצונות, החזון, האפשריות ומדייק את הדרכים הנכונות להגיע לתוצאה המיוחלת.

האוכל הוא העיקר

מסעדות לרוב נתפסות שונה אצל אנשים לעומת בתי קפה. הדגש בהן הוא על המזון עצמו- איכותו, טעמיו וסוגו. כמובן שגם איכות השירות, המיקום והחוויה הכללית, אך הבחירה העיקרית היא בעבור החוויה הקולינרית. בבתי קפה לעומת זאת, לרוב אנשים מגיעים "לשתות משהו" ולהתעדכן עם מכרים מאשר לחוות טעמים יוצאי דופן. לאור המורכבות והדגש החשוב על הקולינריה במסעדה, ייעוץ למסעדות נכון חשוב בשני צדדים: צד ראשון הוא האסטרטגיה העסקית שלהן.

ההסתכלות היא על כן עלות החומרים, צורת ההכנה וההגשה בהקשר הכלכלי, הרכבת התפריט בצורה נכונה כלכלית. הצד השני, הוא הצד הקולינרי, "האומנותי". ישנן מסעדות שונות, בעלות אופי קולינרי וקונספט שונה, המשתמשות בחומרי גלם שונים וכאלו המתנהלות שונה בהתאמת התפריט לאוכלוסיות בעלות דרישות מיוחדות. הייעוץ חשוב מאוד על מנת להסתכל על שני הצדדים הללו- שנוגעים באותה נקודה.

קשה יש לא רק בלחם

על פניו נראה כי פתיחת בית קפה אינה משימה מסובכת מידי- הרי הם קיימים בשפע ובכל מקום. אך פתיחת בתי קפה אינה משימה קלה ופשוטה. כ- 30% מבתי הקפה נסגרים בשנה הראשונה להקמתם ורק כ-80% ממשיכים לפעול גם אחרי שלוש שנים. המשימה הזו דורשת התעסקות רבה: המחשבה שמאחורי הפתיחה, שלב בחירת המקום המתאים, בחירת התפריט, שכירת הצוות המקצועי ועוד פרטים רבים. בנוסף, צריך לשמור על קיומו של בית הקפה ולשמור על פעולתו. אחד הגורמים החשובים ביותר עבור בית הקפה הם הלקוחות שישלמו ויגדילו את ההכנסות וכך בעל העסק יוכל להמשיך לתפעל אותו ואולי אף להנות מרווחים.

New rest היא חברה המציעה פתרונות נכונים עבור הלקוח בתחום המזון, ההסעדה והאירוח, באמצעות הידע הנרחב ושנים רבות של ניסיון בתחום המזון.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here