הדרכה בגובה וחשיבותה

credit pixabay

עבודה בגובה היא כל משימה או פעילות אשר מבוצעת במפלס של למעלה משני מטרים וכוללת הטיה של הגוף או סיכון מוגבר לתאונות גובה אשר נובעות מהאופי של העבודה.

בשל העובדה שמדובר על עבודות בעלות סיכון רב, הרי שכל עובד שמבצע את העבודות הללו חייב לעמוד בתקנות הבטיחות השונות הנוגעות לעבודה זאת. חלק מתקנות הבטיחות הוא שימוש בציוד מגן מתאים וכמובן שעליו לעבור הדרכת עבודה בגובה מתאימה מגורם מוסמך.

עבודה בגובה – מה צריך לדעת?

בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה תשס"ז 2007, כל עבודה שמעצם ביצועה ישנה סכנה שהעובד ייפול מגובה של שני מטרים או יותר תוגדר כעבודה בגובה ולא משנה אם היא מתבצעת על משטח עבודה כגון:
סל הרמה או בימה מתרוממת אשר לא מוגדרים ומצריך מצד העובד להטות את גופו מעבר למעקה הבטיחות. כמו כן, התקנות מגדירות את תנאי הכשירות לקבלת רישיון עבודה בגובה וגם את אופן ההכשרה, סיווג לעבודות גובה ועוד. המטרה של התקנות היא למעשה להוסיף ולפרט את כל הנהלים אשר נוגעים לעבודה בגובה של למעלה משני מטרים.
הפירוט וההקשחה עם פרסום התקנות בשנת 2007 היא בכדי לדאוג שכל עובד יחזור לביתו בשלום בסוף יום עבודה.

חשוב לדעת כי עבודה בגובה יכולה להיות במגוון תחומים לרבות בנייה, איטום ואף הרחקת יונים. לאור הסיכון הגלום בעבודה וכן מספר התאונות הגבוה בשנים האחרונות הפיקוח על העבודות הללו התהדק וגם אם העובד הוא בעל הכשרה ייעודית לעבודה המדוברת זה לא מספיק ועליו לעבור הדרכת עובדים לעבודה בגובה על ידי גורם מוסמך ומקצועי.

מה לומדים במסגרת הדרכה לעבודה בגובה?

כאמור, הדרכה לעבודה בגובה היא הדרכה מאוד חשובה. כל עובד בגובה חייב לעבור את ההדרכה המדוברת וכן לבצע ריענון של ההדרכה כל פרק זמן הנקבע בחוק.
המטרה של הדרכת עבודה בגובה היא לאפשר לכל עובד להבין כיצד עובדים בגובה בתחום העבודה שלו בצורה הבטוחה ביותר, איזה פעולות אסור לו לבצע במסגרת עבודתו שכן הן יכולות לסכן אותו, איזה פעולות בטיחות הוא חייב לבצע ואיזה תקנות נוגעות לבטיחות שלו והוא חייב לפעול בהתאם אליהן.

מעבר לכך ישנו הסבר מפורט על ציוד מגן לעבודה בגובה ועל החשיבות של עבודה עם ציוד מגן מתאים ועוד. למעשה, כל עובד יוצא מההדרכה המדוברת עם מלוא הידע והכלים שיאפשרו לו לעבוד בתחום העבודה שלו בצורה הבטוחה ביותר. חשוב לדעת כי הדרכה זאת יכולה למנוע לא מעט תאונות עבודה שיכולות לגרום נזקים מהותיים לעובדים בגובה ולסכן את חייהם.

על כן, אין להקל ראש בכל הנוגע להדרכה זאת וכל מעסיק שעובדיו עובדים בגובה חייב לבחור עבורם את ההדרכה הטובה, המקצועית, היסודית והמקיפה ביותר אשר תאפשר לכם לעבוד בצורה בטוחה ולחזור לביתם בסוף יום עבודה בשלום.

כיצד בוחרים הדרכת עבודה בגובה?

כל מעסיק נדרש לבחור להדרכת עבודה בגובה עבור העובדים שלו את איש המקצוע הטוב ביותר בתחום. ראשית כל, עליו לוודא כי הוא הוסמך להעביר את ההדרכות המדוברות. מעבר לכך, חשוב לוודא כי הוא מוסמך להעביר הדרכות לעבודה בגובה מסוג העבודה העומדת על הפרק.
כלומר, אם מדובר על עבודה על פיגומים לא פעם היא תדרוש הדרכה אחרת מהדרכה הרלוונטית לעבודה באמצעות סנפלינג. כמובן שחשוב מאוד לוודא שאיש המקצוע עובד עם חברה אמינה ומקצועית בכל הנוגע לתחום הבטיחות במקומות עבודה, שיש לה לא מעט ניסיון והמלצות מלקוחות מרוצים וכי ידוע כי הדרכות העבודה בגובה שאנשי המקצוע שלה מספקים הם ההדרכות הטובות ביותר.

חברת צמח בטיחות בעלת מדריכים מקצועיים, בעלי ניסיון רב בתחום הבטיחות בכלל ובעבודה בגובה בפרט. כל מדריכי החברה בעלי הסמכות ואישורים מתאימים להדרכות בתחומי בטיחות שונים. לשיחת ייעוץ ללא עלות ולתיאום הדרכת עבודה בגובה מותאמת לאופי עבודתכם, צרו קשר עם חברת צמח בטיחות בע"מ.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here