הטיפול בפוסט טראומה emdr והפרעת אישיות גבולית

0
1047
טיפול תרופתי בהפרעת אישיות גבולית
Credit: Pixabay.com

מצבי פוסט טראומה אלו הם מצבים שבהם האדם חווה תחושות ומצוקות בהווה, אשר מקורן בסיטואציות שקרו לו בעבר. האדם לא מצליח להשתחרר בהווה מהתרחשות העבר ופעמים רבות הוא חווה אותה כאילו היא מתרחשת בהווה וגופו מגיב בתגובה בתגובות של חרדה, לחץ, הזעה, שמיעת קולות או הרחה של ריחות מהעבר, ללא התרחשות בזמן אמת של הדברים בפועל. אחת מדרכי הטיפול היעילות היא טיפול בפוסט טראומה emdr. מדובר בגישה טיפולית מוכחת אשר כוללת תרגילי תנועה של העיניים, לשם ניהול זיכרונות המוח וחיווט מוחי מחודש על מנת להשתחרר מקיפאון הזמן שהמוח חווה כתוצאה מחוויות ואירועים טראומתיים.

מהלך הטיפול emdr

במסגרת טיפול בפוסט טראומה emdr המטופל מקבל ומגבי לגירויים של העיניים באמצעות צלילים, לחיצות ומגע. באופן הזה תנועת העיניים ותגובת שתי אונות המוח בגירוי, מביאים לחיווט מחדש במוח – באזורים שבו ישנו קיפאון בעקבות המצב הטראומתי מהעבר. תנועות העיניים כתוצאה מהגירויים הן אלמנט מהותי ומרכזי בגישה טיפולית זו. הטיפול ניתן במסגרת תוכנית טיפול שלעתים גם כוללת אלמנטים טיפוליים נוספים לצד  הemdr והיא ניתנת במסגרת הוסטל תל אביב ובמרכזי טיפול פרטיים.

הפרעת אישיות גבולית  – אבחון, טיפול ומעקב

הטיפול בהפרעת אישיות גבולית מאפשר לאדם הסובל ממנה לשפר את מהלך חייו ולהפחית את התסמינים ואת מאפייני הפרעת האישיות. טיפול תרופתי בהפרעת אישיות גבולית משולב בחלק מהמקרים לצד הטיפול הנפשי וההתנהגותי, כאלמנט תומך בטיפול. בחלק ממקרי הפרעות האישיות נדרש לשלב טיפול תרופתי לצד הטיפול הנפשי והתרופתי – על מנת להשיג להישגים ראשוניים ועל מנת לייצב את מצבו של המטופל לאורך זמן.

טיפול על ידי מומחים

טיפול בפוסט טראומה emdr כמו גם  טיפול תרופתי בהפרעת אישיות גבולית הוא במסגרת תכנית טיפולית שנקבעת מראש בהובלת הרופא המטפל הראשי, הפסיכיאטר. לצידו ישנו הצוות כולו שתומך, עוקב ומנגיש כלים ומקיים מפגשים נוספים עם המטופל. מפגשים טיפוליים, מפגשים אלטרנטיביים, מפגשי שיח ועוד. סדרת המפגשים עם המטופל היא בפרקי זמן רציפים ועקביים על מנת להשיג להישגים בצורה הדרגתית. תוכנית הטיפול לאורך כל הדרך נמצאת במעקב, ובהתאם להישגים בשטח ניתן להתאימה תוך כדי תנועה. התוכנית כוללת מפגשים וטיפולים בדרגות אינטנסיביות שונות –בהתאם לתוכנית הטיפול האישית שהותאמה למטופל עצמו. הוסטל בתל אביב אשר ממוקם ליד הים הינו מקום טיפולי אידיאלי למקרים מסוג זה. לים קיימת השפעת רוגע והסחת רעשי רקע. אנו ברוח ים בית מאזן, ניתן לכם את כל הכלים הנדרשים להתמודדות עם הבעיה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here