העלות של הוצאת דרכון אירופאי

0
217
הוצאת דרכון אירופאי
credit: canva.com

הוצאת דרכון אירופאי

לכל דרכון זר יתרונות ייחודיים משלו, אולם בשנים האחרונות  ישנה צמיחה אדירה בביקוש של ישראלים, אף כאלו שכבר מחזיקים בדרכון אמריקאי, אשר מעוניינים לקבל גם דרכון אירופאי. כיום, לפי הערכות שונות, ישנם כבר למעלה ממיליון ישראלים אשר מחזיקים בדרכון אירופאי וההערכה היא כי ישנם עוד רבים נוספים אשר זכאים לדרכון אירופאי וטרם מימשו את זכאותם לכך. הוצאת דרכון אירופאי היא למעשה התוצר הסופי שניתן ליהנות ממנו אולם זאת רק לאחר קבלת אזרחות במדינה שחברה באיחוד האירופאי. לדרכון אירופאי מגוון זכויות ויתרונות משמעותיים מאד ובאופן עקרוני, בכפוף לחריגים ולתנאים הייחודיים של כל מדינה שחברה באיחוד האירופאי, אין צורך לוותר על האזרחות הישראלית במידה ומקבלים גם דרכון אירופאי. משרד עורכי דין זאב ליסון ושות' אשר מתמחה בהוצאת דרכון אירופאי למי שזכאי לאזרחות מליטא, יבדקו את זכאותכם וילוו אתכם עד שתקבלו  את הדרכון האירופאי הנכסף.

כמה זמן לוקח להוציא דרכון אירופאי?

תהליך הוצאת דרכון אירופאי הינו תהליך יחסית ארוך ומורכב מאד ובמקרים מסוימים אף עלול  לארוך מספר שנים, כתלות באיזו מדינה מדובר. משך הזמן תלוי גם באמצעות איזה גורם ובאופן שבו מגישים את הבקשה לאזרחות ולדרכון אירופאי. על מנת לקצר ולייעל את התהליך יש להגיש את כל המסמכים הנדרשים בצורה מדויקת ומקצועית ורק לאחר שנעשתה בדיקת זכאות יסודית באמצעות עורך דין שבקיא בדין הרלוונטי. גם פרוצדורת איסוף המסמכים שנדרשים לתהליך אורכת זמן שכן יש צורך לפנות לגורמים ורשויות שונים בארץ ובמדינה ממנה מעוניינים לקבל את הדרכון האירופאי.

כמה עולה להוציא דרכון אירופאי?

העלויות הכרוכות בתהליך הוצאת דרכון אירופאי משתנות ממקרה למקרה וממדינה למדינה והדבר גם תלוי בגורמים נוספים לרבות ובעיקר זהות הגורם המטפל, ניסיונו ומקצועיותו. ישנן מדינות אשר בנוסף לכלל המסמכים והאישורים גם דורשות לעבור מבחנים שונים, ואילו ישנן מדינות אשר אמנם לא דורשות מבחנים מסוג זה אולם נוכח מורכבות התהליך מולן עלות הטיפול בו עשוי להיות יקר יותר. .

כאמור, עלויות התהליך קשורות גם למורכבות הטיפול שנדרש בכל מקרה ספציפי לוגם נוכח דרישות פרוצדורליות ומשפטיות שונות שהמדינות האירופאיות דורשות, כל אחת לפי תנאיה שלה, לרבות זאת שהמסמכים והאישורים בנדרשים לצורך הוכחת הזכאות גם יתורגמו באופן מוסמך, בצירוף אישורים נוטריוניים, לשפת המדינה ממנה מבקשים את הדרכון. לפיכך את המסמכים יש לתרגם ולאשר על ידי נוטריון מוסמך. כלל התהליך עשוי לעלות אלפי שקלים רבים עבור כל מבקש אולם לא מומלץ לבחור גורם שיטפל בתהליך כה יקר ומורכב רק לאור מחיר שנשמע אטרקטיבי אולם בפועל מטופל על ידי גורם שאיננו עורך דין שבקיא ומנוסה בתחום וגם מוסמך כנוטריון, זאת על מנת להימנע ממצב שבו מחד תשקיעו סכומי כסף משמעותיים וזמן רב  ומאידך בסופו של יום לא תקבלו את הדרכון האירופאי. משרד עורכי דין זאב ליסון ושות' מספק שירותים משפטיים ונוטריוניים מקיפים וצבר ניסיון עשיר בתחום הוצאת דרכון אירופאי, תוך מתן יחס אישי, מקצועי וליווי בכל שלב בתהליך.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here