התמכרות היא לא גזירת גורל: כך נגמלים

0
1434
התמכרות היא לא גזירת גורל: כך נגמלים

בין אם הוא משמש כמפלט מהמציאות המורכבת שבה אתם חיים ובין זו הדרך שלכם להתמודד עם כאב נפשי או מצוקה רגשית, הסם בוודאי לא פותר את הבעיות, וגם לא האלכוהול. למרות שלרובנו זה ברור היטב, ההתמכרות לסמים ולאלכוהול היא תופעה שלא נעלמת מהעולם. עם זאת, בהחלט מדובר בבעיה שיש לה פתרון. ועם המסגרת המתאימה והכלים הנכונים של "יד הצלה" – גם אתם תוכלו לתפוס את השליטה מחדש.

למה אתם לא מצליחים להיגמל לבד?

אחד האתגרים המשמעותיים ביותר בתהליך הגמילה מהסם, הוא אתגר הקריז. הוא מגיע בשלב מוקדם למדי, כשהגוף מתחיל לדרוש עוד ועוד חומר, אבל אתם פשוט מסרבים לספק לו. כשהכאבים מתגברים והמצוקה הפיזית כמעט בלתי נסבלת, רוב המכורים מחפשים את הדרך הפשוטה ביותר להשתיק את הגוף: הם צורכים עוד מנה. את המעגל הזה הם מתקשים לעצור לבד, בעוד מרכז גמילה מסמים מספק לכם את המעטפת התומכת שנדרשת גם בימים הראשונים, כשהגוף מתחנן ומעניש את המכור עם כאבים עוצמתיים, בחילות וזיעה קרה שלא מאפשרת לו לישון. צוות "יד הצלה" יעמוד שם לצידכם גם ברגעים האלה, ויאפשר לכם להתמודד בצורה יעילה יותר עם תהליך הגמילה מראשיתו.

אז מה אפשר לעשות?

כאמור, הכאבים הפיזיים המשמעותיים הללו פוגעים בתהליך הגמילה, בוודאי כשהאדם המכור מנסה לעשות את זה לבד. עם זאת, טיפול בהתמכרויות יכול להיות יעיל הרבה יותר עם ליווי מקצועי של צוות מיומן ותוכנית טיפול מקיפה. התוכנית הזו מספקת שילוב מדויק בין גמילה פיזית (מאלכוהול או סמים או מכל צורך אחר) לצד התמודדות עם מצוקות נפשיות וכאבים רגשיים שגורמים לנו לברוח אל הסם או אל כוסית המשקה. כשמשלבים בתהליך גם את המשפחה הקרובה ואת החברים הטובים ביותר, נדמה שיש לאדם את כל מה שהוא צריך כדי לשרוד את אחד האתגרים המשמעותיים בחייו.

נגמלים ותופסים פיקוד

ההתמכרות יכולה לפגוע בכל חלקה טובה בחייו של האדם המכור, והיא משפיעה על מערכות היחסים שלו, על התפקוד שלו בעבודה וגם על חשבון הבנק שלו. עם זאת, בתהליכי גמילה מסמים קשים או מאלכוהול, כשהם מתבצעים באופן מקצועי ובליווי הצוות המסור של "יד הצלה", האדם המכור מגלה דרך אחרת, טובה ויעילה יותר. הוא לומד להתמודד עם העולם בצורה שונה, הוא מקבל כלים פרקטיים ומעל לכל הוא מקבל את הכוח לגבור על מה שמסב לו הרבה יותר נזק מאשר תועלת. לטיפול מדויק ויעיל בהתמכרות לאלכוהול שלכם אתם מוזמנים ליצור קשר כבר עכשיו בטלפון 054-2272002.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here