חושבים שרמסו לכם את הזכויות? התייעצו עם עורך דין דיני עבודה

0
307
עורך דין דיני עבודה
credit: canva.com

זכויות נשים בעבודה

על אף שמחצית מהאוכלוסייה מורכבת מנשים, עדיין השתלבותן במקומות עבודה מורכבת יותר מאשר של גברים – בין אם מדובר על הריונות, לידות ואפילו טיפול שגרתי בילדים, מדוברת בתחומי אחריות שכמעט כל אישה נושאת על כתפיה, אשר משפיעים על מצבה התעסוקתי בשוק העבודה. בעקבות כך, חוקקו בישראל כמה חוקים ותקנות אשר נועדו לחזק את מעמדן של נשים בהריון, בטיפולי פוריות, לאחר לידה, ונשים נפגעות אלימות ששוהות במקלטי נשים. חוקים אלו מסדירים ומגבילים את יכולתם של מעסיקים לפטר, להקטין את היקף המשרה והשכר ואף להימנע מלהעסיק נשים במצבים אלו מלכתחילה. לכן, בתור מעסיקים חשוב לפנות אל עוד בענייני עבודה ולקבל ייעוץ, הכוונה והבהרה בכל הנוגע לזכויות נשים בעבודה. כך תוכלו להימנע מהפרת זכויות בשוגג, ולמנוע תביעות והליכים משפטיים כנגדכם בעקבות כך.

לנקוט באמצעים אם שכרכם הולן

כאמור, החוק בישראל נועד להגן על זכויותיהם הבסיסיות של עובדים שכירים במשק, בין אם מדובר על זכויות מיוחדות של נשים ובין אם מדובר על זכויות סוציאליות המגיעות לכל עובד ועובד. כחלק מחוקי העבודה, ישנו גם חוק הקובע כי תשלום שכרו של עובד לא יאוחר מתשעה ימים לאחר סיום החודש, כאשר הוא מקבל את שכרו מדי חודש בחודשו. אם התשלום מתעכב מעבר לאותם תשעה ימים, מדובר בהלנת שכר על פי החוק. בתי המשפט לענייני עבודה מתייחסים בכובד ראש להלנת שכר ופעמים רבות, על מנת לעורר הרתעה בקרב מעסיקים, גוזרים פיצויים משמעותיים בעקבות כך. לכן, אם שכרכם מולן באופן קבוע ולא מדובר בטעות אנוש חד פעמית, דעו כי בעזרתו של עורך דין לדיני עבודה תוכלו לפתוח בהליכים משפטיים, להגיש תביעה ואף לזכות בפיצויים משמעותיים.

לפנות אל המומחים בתחום

בין אם אתם בעלי עסקים אשר מעסיקים עובדים אשר זקוקים לייעוץ משפטי על מנת למנוע הפרת זכויות בשוגג ולהימנע מהליכים משפטיים מיותרים, ובין אם אתם עובדים שכירים אשר מעוניינים להכיר את זכויותיכם ואף זקוקים לייעוץ וליווי על מנת לפתוח בהליכים משפטיים בעקבות הפרה חוזרת ונשנית של זכויותיכם במקום העבודה, דעו כי התייעצות עם עורכי דין דיני עבודה מומלצים היא הפתרון בעבורכם. אחד מעורכי הדין המוכרים והמומלצים בתחום דיני העבודה הוא עו"ד יעקב שניטמן, אשר פועל בתחום מזה שנים רבות בהן ליווה, ייעץ וייצג אלפי לקוחות, הן מעסיקים והן עובדים שכירים. לייעוץ משפטי פרטני ופרטים נוספים חייגו למספר 0547679200 ונשמח לסייע.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here