חיפוי קרמיקה למטבח – לא מה שחשבתם

0
5497
תמונה מאתר ענבל אריחים מצוירים

המטבח מהווה את אחד מהאזורים המרכזיים והדומיננטיים ביותר בכל בית פרטי. לרו,ב המטבח נמצא באותו חלל פתוח שבו מצויים גם הסלון ופינת האוכל, ומהווה חלל מרכזי וגדול. מראה המטבח אמור להשתלב במראה הסלון ופינת האוכל, ולכן כאשר עוסקים בתהליך עיצוב מטבח, חשוב מאוד לשים דגש על הוויזואליות שלו על כל הפרמטרים שלה. אחד החומרים אשר משתמשים בהם כיום לא מעט עבור עיצוב מטבחים הוא קרמיקה. באמצעות הקרמיקה ניתן לחפות את קירות המטבח ולהעניק לו עיצוב יפה ונקי.

קרמיקה עבור הרצפה במטבח- האם זה כדאי?

כאשר מדובר על מטבח פתוח אשר משלים את חלל הסלון, הרי שקרמיקה לרצפת המטבח היא האפשרות הטובה ביותר, שכן המטבח כולו ישתלב באופן הרמוני עם הסלון ופינת האוכל. בבתים גדולים, ניתן לבחור עבור הרצפה של המטבח בקרמיקה שונה מזו שמצויה ברצפת הסלון, אולם כאשר מדובר בבתים קטנים יותר, אין ספק שכדאי לבחור בקרמיקה דומה או זהה לקרמיקה המצויה בסלון על מנת ליצור תחושה של חלל אחד גדול ומרווח. בכל אופן, אם החלטתם לבחור בקרמיקה עבור רצפת המטבח שלכם, חשוב מאוד שתתאימו אותה לצבע של ארונות המטבח. אין צורך שהקרמיקה תהיה זהה לצבע הארונות, אך חשוב מאוד שהיא תהיה בסקאלת הצבעים של הארונות על מנת ליצור איזון והרמוניה בחלל.

תמונה מאתר ענבל אריחים מצוירים
תמונה מאתר ענבל אריחים מצוירים

קרמיקה לחיפוי קירות המטבח

חיפוי קרמיקה למטבח לא תורם רק לפן הויזואלי, אלא אריחי קרמיקה גם מגנים על קירות המטבח מפני חום, רטיבות, לכלוך, מים ועוד, והופכים אותם עמידים לאורך זמן וקלים לניקוי. מכיוון שהמטבח משמש כמרחב עבודה קולינרי, חשוב מאוד להוסיף חיפוי קרמיקה לקירות, אשר יגן היטב על קירות המטבח בפני הלכלוך שעשוי להצטבח בעת העבודה. היתרום הוא שאריחי קרמיקה עמידים וקלים לניקוי, מה שהופך אותם לבחירה הטובה ביותר. כמובן שאם החלטתם לבחור בחיפוי קרמיקה למטבח שלכם, חשוב מאוד שתבחרו אותו בצורה הטובה ביותר תוך לקיחת כלל השיקולים.

מה חשוב לדעת על בחירת קרמיקה למטבח?

בטרם תבחרו חיפוי קרמיקה למטבח שלכם, חשוב מאוד לשים דגש על מספר פרמטרים:

  1. מומלץ מאוד לבחור באריחי קרמיקה במרקם חלק לגמרי, כיוון שקרמיקה תלת מימדית מקשה על הגעה לכלל החלקים של האריח, כלומר יהיה קשה יותר לנקות קרמיקה כזו.
  2. לא כדאי לבחור באריחי קרמיקה מקושקשים יתר על המידה או צבעוניים מדי. באריחים צבעונים מדי או אריחים מקושקשים קשה לאתר כתמים ולכלוך, ולכן לא תמיד נקדיש להם את הניקיון לו הם זקוקים. כמו כן, לא פעם מראה של אריחים מקושקשים מדי יוצר תחושה של אי סדר במטבח, ולכן חשוב להתאים את אריחי הקרמיקה לעיצוב המטבח כולו.
  3. חשוב מאוד לבחור את הקרמיקה הטובה ביותר עבור חיפוי קירות המטבח שלכם, על מנת שהיא תממש את ייעודה ואת מטרתה באופן האידיאלי.

חיפוי קרמיקה למטבח – כיצד תבחרו את הטוב ביותר?

אם החלטתם לבחור בקרמיקה עבור חיפוי קירות המטבח שלכם, חשוב מאוד שתבחרו באריחי קרמיקה סוג א בלבד מכמה סיבות: ראשית, חשוב מאוד שהקרמיקה תהיה עמידה ואיכותית מה שלא מתקיים בעבור קרמיקה שאינה סוג א׳. שנית, מבחינת העיצוב, אריחי קרמיקה שאינם סוג א׳ לא תמיד בעלי מראה אחיד. על מנת ליצור מראה אסתטי ויפה במטבח, חשוב מאוד לבחור באריחי קרמיקה איכותיים,  אשר מובטח שיהיו אחידים במראה, ויעניקו למטבח שלכם את המראה הטוב והנקי ביותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here