טרייד אין – האם זה כדאי?

0
606
CREDIT PEXELS

לא מעט מהאנשים אשר מבקשים לשדרג את הרכב שברשותם ולעשות צעד בדרך לרכב חדש ומתקדם יותר, ימצאו את עצמם מתעניינים בעסקת טרייד אין.

מדובר למעשה בחלופה לאפשרות של מכירת הרכב הישן לאדם פרטי ורכישת הרכב המשודרג או החדש דרך סוכנות רכב/ חברת ליסינג/ מוכר פרטי.

לכל אחת מהדרכים הללו יש את היתרונות והחסרונות שלה ובכדי להגיע להחלטה הנכונה, כדאי לבחור בצורה מעמיקה את כל אחת מהאפשרויות.

אז מה זה בכלל טרייד אין?

עסקת טרייד אין היא למעשה עסקה אשר מבוצעת דרך סוכנויות רכב או חברות ליסינג – במסגרת העסקה, הלקוח למעשה מקבל הצעת מחיר עבור הרכב שברשותו והסכום הזה, יורד למעשה מעלות הרכב החדש, אותו הוא גם רוכש דרך אותה החברה. כמובן, שאת ההפרש הקונה ישלם בכסף.

ומהם היתרונות של עסקת טרייד אין?

רשימת היתרונות של עסקת טרייד אין רכב היא ארוכה וכוללת בין היתר:

  • חסכון של זמן רב (ויקר) – כידוע, הליך מכירת רכב ללקוחות פרטיים, יכול להוות הליך ארוך ומייגע, אשר מצריך את פרסום המודעה לגבי מכירת הרכב בפלטפורמות השונות. התמודדות עם פניות טלפוניות או בהודעות. פגישות עם אנשים אשר רוצים לראות את הרכב ולבדוק אותו ובמקרים רבים, גם ניהול משא ומתן על המחיר. לעומת זאת, בעסקת טרייד אין כל מה שצריך לעשות זה להביא את הרכב לסוכנות, לקבל את הצעת המחיר בעבורו ואם התנאים המקובלים עליכם, ניתן להשלים את העסקה כבר באותו המעמד.
  • אפשרות לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית (ואפילו מפתיעה) – שוויו של הרכב הישן נקבע לרוב בצורה מקצועית ובהתבסס על כל הפרמטרים המשפיעים.
  • קבלת הרכב באופן מהיר (ומיידי) – מי שבוחר למכור את הרכב לקונה פרטי, יכול למצוא את עצמו במצב בו הוא מכר את הרכב עוד לפני שהוא קיבל את הרכב החדש – מה שיכול להשאיר אותו מספר ימים ללא רכב. בהליך עסקת טרייד אין מצב שדבר כזה יקרה.
  • כתובת אמינה (אליה ניתן לפנות בכל נושא) – סוכנות רכב אשר נבחרת בקפידה, תהווה כתובת אמינה לכל שאלה או בעיה אשר יכולה לעלות בהמשך הדרך עם הרכב.
    מעבר לכך, תוכלו לדעת בדיוק מי עומד מולכם, מבלי צורך לעשות בדיקות מעמיקות אשר יבטיחו אמינות.
  • אפשרות למענה אישי (לגבי כל צורך על כל בקשה) – בחברות המציעות עסקאות טרייד אין, יושבים אנשי מקצוע, אשר יכולים לייעץ, להקשיב לצרכים ולהתאים ללקוחות שלהם את הרכבים אשר יענו על אותם צרכים.

מיותר אולי לציין שהדרך ליהנות מכל היתרונות של עסקת טרייד אין, אמורה לעבור בבחירה נבונה של החברה דרכה תתבצע העסקה – חשוב לוודא שמדובר בחברה אמינה, מקצועית ומנוסה, אשר מציעה קשת רחבה של רכבים לבחירה.

אז בשורה התחתונה, האם להיכנס לעסקת טרייד אין?

ובכן, התשובה תלויה בכם, בצרכים שלכם וחשוב מכל בהצעות אותן תקבלו – כאשר, יש להכניס למשוואה הן את ההצעה אותה תקבלו עבור הרכב הישן והן את המחיר של הרכב החדש בו אתם מעוניינים – ולוודא שאכן מדובר בעסקה משתלמת בעבורכם.אם אתם מרגישים שאם תמכרו את הרכב שלכם ללקוח פרטי תוכלו לקבל בעבורו סכום כסף גבוה יותר, ואותו הפרש גם שווה לכם את הזמן והמאמץ אותו תצטרכו להשקיע בהליך המחיר, אז כדאי לשקול לבחור באפשרות הזאת. יחד עם זאת, אם הגעתם למסקנה שאתם יודעים שאתם רוצים לרכוש את הרכב החדש מאותה החברה ממנה קיבלתם את הצעת הטרייד אין, כדאי לקחת בחשבון את כל היתרונות של עסקה שכזאת, מכיוון שהיא יכולה להקל עליכם במידה רבה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here