כך תתחזקו את הריצוף שלכם!

0
375
קרדיט pixabay

אחרי שהשקעתם כסף ואולי גם מחשבה בבחירת אריחי ריצוף. עכשיו, המטרה שלכם היא ליהנות מאותם אריחים לאורך זמן – וזאת בלי קשר לסוג הריצוף שבחרתם: בין אם זה פורצלן, קרמיקה או כל סוג אחר. אז בכדי שתוכלו לעשות זאת, קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש על נושא הניקוי והתחזוקה של הריצוף.
עכשיו, חשוב להיות מודעים לעובדה שכל סוג של ריצוף יכול לדרוש תחזוקה מעט שונה – ולדרוש גם פעולות ניקוי ותחזוקה שונות.
לכן, הדבר החשוב ביותר הוא כמובן, לערוך היכרות עם הנחיות התחזוקה של אותו סוג ריצוף בו בחרתם.
במידה ובחרתם בריצוף שיש ואתם רוצים להאריך את חייו וליהנות ממנו לאורך זמן, להלן מספר פעולות שחשוב שתקפידו לנקוט בהן על מנת לשמור על נראות הריצוף ואולי גם להאריך את חייו.

קצת על ריצוף שיש

ריצוף שיש נחשב לאחד מהאהובים והנפוצים ביותר. אריחי השיש מגיעים במגוון רחב של עיצובים, גדלים, סוגים וצבעים – כך שכל אחד יכול לבחור מתוך ההיצע את הסוג אשר יענה באופן אופטימאלי על צרכיו ודרישותיו.
אריחים אלו מתאפיינים באסתטיקה גבוהה במיוחד ויכולים להשתלב בצורה הרמונית בחללים שונים ובכאלו המתאפיינים גם בסגנונות עיצוביים שונים.
אריחי שיש יכולים לשדרג חללים ולהוסיף להם יוקרה ואלגנטיות.
כמובן, שבכדי ליהנות מכל היתרונות של ריצוף השיש קיימת חשיבות גבוהה להקפיד ולתחזק את השיש בצורה נכונה – ולחילופין, להימנע מפעולות אשר עלולות להזיק לריצוף.

שטיפת הרצפה

ריצוף שיש נחשב כבעל עמידות גבוהה מפני מים. לכן, אין שום בעיה לשטוף את הרצפה תוך שימוש במים. יחד עם זאת, ההמלצה היא לעשות שימוש במים פושרים לשטיפת הרצפה ולא במים רותחים. יש לקחת בחשבון כי מים רוצחים עלולים לגרום לבלאי של הריצוף ולפגוע בנראותו ובאיכותו.
חשוב לציין שאומנם בניגוד לפרקט לדוגמא, שיש אינו רגיש למים, יחד עם זאת יש להגן עליו מפני חדירה של נוזלים. לכן, אין להגזים עם כמויות המים ובנוסף, ההמלצה היא גם להימנע משימוש מחומרי ניקוי אשר נחשבים לחזקים במיוחד – וכחלק מכך, עלולים לפגוע בנראות האריחים.
מומלץ להימנע גם משימוש בחומרי ניקוי הנחשבים כבעלי חומציות גבוהה – אשר גם הם עלולים לגרום עם הזמן לפגיעה באריחים.

ניקוי הריצוף מאבק

יש לזכור כי רצפת שיש עשויה מחומרים טבעיים וכאמור, זאת הסיבה בגינה השיש סופג נוזלים. כחלק מכך, ההמלצה היא לטאטא את הריצוף על בסיס יומי – שזאת הדרך הטובה ביותר לשמור על ניקיון הריצוף – וזה לאורך זמן.
אמצעי נוסף אשר יכול לסייע לשמירת הניקיון של האריחים הוא מטליות ניקוי – אשר יאפשרו למנוע מצבים בהם הנוזלים יספחו לתוך הריצוף ויפגעו בו.

איך למנוע שריטות בריצוף?

ריצוף שיש עלול להיות חשוף לשריטות ולכן, חושב להקפיד על זהירות ועדינות בעת הזזת רהיטים – ולהימנע מגרירתם על גבי הריצוף.
גם פעולות כמו שימוש בשטיחים או ציפוי של רגלי הכיסאות בבד – יכולים לסייע במידה רבה במניעת שריטות.

ניקוי מקצועי

יש לקחת בחשבון שריצוף שיש לא חסין מפני פגעי הזמן וכחלק מכך, עם הזמן הוא עלול לאבד מהברק והזוהר שאולי אפיינו אותו בתחילת דרכו.
מהסיבה הזאת, ההמלצה היא לשקול להזמין בכל תקופת זמן של כשנה, חברת ניקוי מקצועית המתמחה בביצוע פוליש.
חברה שכזאת תדע לנקות את הריצוף בצורה יסודית ומקצועית, זאת באמצעות שימוש במכונות ניקוי ייעודיות והתאמת פעולת הניקוי לסוג השיש.
כמובן, שניקוי זה יסייע גם להעלים כתמים עקשניים ולהבטיח שבסיום העבודה הריצוף יהיה לא פחות ממבריק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here