כרטיסי ביקור בעידן האון-ליין

0
3460
כרטיסי ביקור בעידן האון-ליין

כרטיסי ביקור בעידן האון-ליין: במה כוחם ומדוע אי אפשר בלעדיהם?

המהפכה הדיגיטלית שטפה אותנו במלוא עוצמתה ושינתה את חיינו. התרגלנו אליה במהירות ובקלות כזו, שלפעמים אנחנו שוכחים, בעידן המקוון, שעוד יש בעולם בתי דפוס, ספרים, עיתונים, ניירות ובכלל – מידע מודפס. אכן היום כמעט כל פעולה, ופעולות עסקיות על אחת כמה וכמה, מקבלת במה בראש ובראשונה באופן וירטואלי לחלוטין: קניות, מכירות, הזמנות, מידע – הכל זמין על המסך ואין כמעט צורך לשלוח בדואר או להדפיס. בהתאם, כל בעל עסק יודע היום שאם הוא לא נוכח במרחב הווירטואלי, הוא לא קיים. אם אין לך אתר, דף פייסבוק או לכל הפחות כרטיס ביקור וירטואלי באחת הפלטפורמות המתאימות, הסיכויים שלך לחשיפה צונחים פלאים, ולפעמים משמעות הדבר היא כי העסק לא יוכל לשרוד, או יתמודד עם קשיים רבים.

ובכל זאת, יש כמה תחומים שבהם אנחנו עוד נדרשים לממשות, וליתר דיוק – להדפסה של מידע קונקרטי, שיהיה זמין לכל דורש. למשל, כרטיסי ביקור. לכאורה עולה השאלה – האם יש להם עוד מקום בעידן האון-ליין? אבל התשובה לכך ברורה למדי: לא רק שיש להם מקום, יש בהם גם יתרונות רבים, המשקפים את כוחם כנציגיו היעילים ביותר של בית העסק.

כוחם של כרטיסי ביקור

דווקא בעידן הווירטואלי, חשוב לזכור תמיד את כוחם של יחסים בין-אישיים. עסק חי מתבסס לא רק על פרסום טוב ועל יחסי ציבור, אלא על חוויה בלתי אמצעית, על קשר אישי, על שירות טוב ועל מיני דקויות שונות שהן פקטור של התנהגות אנושית. לכן לא כדאי לזלזל בחשיבותם של לחיצת יד, קשר עין, מחוות גוף – והאקט של הענקת כרטיס ביקור שהופק בבית דפוס דיגיטלי מקצועי משלים את כל אלה. לקוח שנכנס לבית עסק וזכה לחוויה טובה או שיוצא מפגישה מוצלחת עם בעל מקצוע ובידו כרטיס ביקור – כמעט תמיד ישמור אותו וישתמש בו בעת הצורך. וזו הרי מטרתו של הכרטיס, להשאיר את פרטי העסק זמינים בתודעת הלקוח, ומוכנים לשליפה ברגע הנכון.

מעבר לכך, כרטיס הביקור מתמצת ומזקק את הפרטים החיוניים של העסק ואת מהותו. כרטיס ביקור שמעוצב בתבונה כולל את הפרטים החשובים ביותר, ורק אותם, כדי לא להעמיס על חושיו של המתבונן. במסגרת הפרטים הללו נמצא תמיד הלוגו, ולעתים גם המוטו של החברה – זהו האייקון הוויזואלי המזוהה עם העסק, והופך אותו לקליט ונגיש עבור הלקוח. כרטיס ביקור אישי – כלומר של אחד מן העובדים או המנהלים (מנכ"ל, מנהל שירות לקוחות וכו'), גם קושר בין העסק כגוף רשמי וכללי ובין פנים אנושיים המייצגים אותו. זו אחת הדרכים הפשוטות והיעילות לשימור לקוחות: לתת שם ופנים לארגון גדול, מישהו שתמיד אפשר לפנות אליו בשיחת טלפון או במייל ישיר.

הדפסת כרטיסי ביקור היא אחד הכלים הבסיסיים והמשתלמים ביותר לגיוס ולשימור לקוחות. הדפסה מרוכזת של כרטיסי ביקור, לכלל העובדים, לרוב תבטיח לכם אחידות גרפית וויזואלית, החשובה ליצירת מראה מוקפד ומאורגן, וגם תהיה משתלמת יותר. מוטב לדאוג כי לכל עובד הזקוק לכך יהיה מצבור טוב של כרטיסי ביקור, ולהטמיע בעובדים את ההרגל של חלוקת כרטיסי ביקור בפגישות, בכנסים ובהזדמנויות אחרות. כמו כן מומלץ להציב על השולחן, הדלפק ובמקומות נגישים בבית העסק כרטיסי ביקור, בתצוגה פשוטה אך מושכת עין. חשוב לשמור על הכרטיסים, שלא יתבלו ויתקמטו לפני שהגיעו לידי הלקוחות.

מובן שכרטיס ביקור, כמו גם פלאיירים, עלונים, מגנטים ויתר הכלים לפיזור מידע ופרטי העסק, אינם תחליף למידע וירטואלי נגיש. אולם בניהול חכם של העסק, כרטיס הביקור יהיה אלמנט ממשי משלים ומדויק למידע המקוון.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here