ליקוי בניה – אילו ליקויים קיימים?

0
121
credit: canva.com

ליקוי בניה משפיע רבות לרעה על איכות המגורים בכל דירה. משום כך, יש צורך לטפל בו במיידית ורצוי קודם שנכנסים לגור בדירה. איתור ליקויי בניה מבוצעים במסגרת בדק בית המוזמן על ידי הלקוח. לבדיקה מצורפת גם דו"ח מפורט. חברת "בודק בית – גילוי ליקויים ובעיות בנייה ותשתיות" עוסקת בתחום וניתן לקבל ממנה מידע רב.

ליקוי בניה – איתור וטיפול

ליקוי בניה עלול להתגלות במערכות ובאלמנטים שונים בבית. כך, טרם הכניסה לבית או במהלך התקופה הראשונה למגורים בו. הבעיה עלולה להיות פיצוץ בצנרת המים, נזילות חיצוניות או פנימיות בגלל איטום לקוי, סדקים בקירות, בידוד ואקוסטיקה לקויים בדלתות ועוד. המהנדס בודק את כל אלו וגם מערכות חשמל, מיזוג אוויר, נגרות, אלומיניום, ממ"דים ועוד. בדיקות אחרות הן בדיקת מידות החלל הפנימי על חדריו ביחס לתוכניות הקיימות.

הוא נועד לוודא שהמצב בפועל זהה לתוכניות ועוד. הבדיקות נדרשות בבתים יד שניה אבל גם בחדשים. כל הממצאים הבעייתיים ירוכזו בדו"ח מיוחד. במידת הצורך, אף יצולמו הליקויים המשמעותיים והתמונות יצורפו בהתאמה. סעיף אחר חשוב הוא הערכה לעלויות הטיפולים והתיקונים הנדרשים. כך שכל אחד מקבל תמונת מצב אמיתית.

דו"ח ממצה וחשוב

דו"ח ממצה שנכתב על ידי מהנדס מומחה בעל הסמכה מהווה אסמכתא חשובה שקשה מאוד להתווכח עם הנכתב בה. מסמך זה יעשה את הרושם הנדרש גם בעת דיונים בבתי משפט. משום כך, נמנעים, לרוב, מוכרי דירות עם ליקויים להתווכח עליו. הן ירצו לסיים את המשא ומתן בהקדם על מנת לא להיגרר לדיונים ארוכים. כך יקבלו בעלי הדו"ח את מבוקשם ויחסכו כסף מיותר, טורח רב וזמן. חשיבות בדק הבית הינה, לכן, ברורה.

שירות מחברה בעלת מסורת

חברת  "בודק בית – גילוי ליקויים ובעיות בנייה ותשתיות" עוסקת בתחום ומומלץ לקבל ממנה שירות מקצועי עם יחס אישי. שירותיה כוללים מחירים נוחים, ייעוץ, הכוונה והדרכה לגבי נושאים שונים, הגנה על הדו"ח, ליווי ועוד. מנהליה הינם בעלי ידע רב וניסיון מצטבר המגיעים, בין היתר, מהתמחות בתחום, ממסורת ארוכה, ממתן שירותים מעולים ללקוחות לאורך שנים ועוד. הם ישמחו לשרת נוספים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here