לכבות אש בעזרת ספרינקלרים – איך זה עובד?

28

כעת כאשר אתם מודעים לסכנת התפרצות אש עליכם לבחור נכון במערכת גילוי וכיבוי אש שמסוגלת גם להתריע וגם לפעול. מערכות כיבוי אש ספרינקלרים מפעילות באופן אוטומטי מתזים עם מים דרך התקרה. משמעות הדבר היא פעולה אוטומטית לכיבוי האש טרם הגעת צוותי הכיבוי למקום. במקרים רבים מערכת ספרינקלרים מצליחה להציל חיים ולצמצם את הנזק לרכוש. מתלבטים האם להתקין מערכת ספרינקלרים או לא יודעים באיזו מערכת לבחור? חברת אגן בינדו מתמחה בהתקנות של מערכות אש בהתאם לתקן הישראלי ולהנחיות של רשות הכבאות הצוות המקצועי של אגן בינגו בע"מ יודע להתאים נכון לכל מבנה את מערכת גילוי האש הנכונה והבטיחותית ביותר.

כיצד פועלות מערכות כיבוי אש ספרינקלרים?

על מנת להבין את החשיבות של המערכת חשוב שתדעו איך פועלות מערכות כיבוי אש ספרינקלרים. החלקים העיקריים במערכות כיבוי אש הם : מתזים אוטומטיים, גלאי רגיש לחום, צינורות של מערכת מתזים, מד לחץ, שסתום בקרה, מתגים, אזעקה. המתזים האוטומטיים אחראים על כיבוי האש כאשר קיימים כמה סוגים ויש לבחור אותם בהתאם לתנאים בשטח. הרכיב הבא הוא גלאי רגיש לחום שתפקידו לזהות את סכנת האש. ברוב המערכות תהיה זו נורת זכוכית מלאה בגליצרין נוזלי שמגיבה לטמפרטורות גבוהות בהתפוצצות. פעולה תקינה ויסודית של מערכות כיבוי אש ספרינקלרים דורשת התקנת צינורות צלביים מעל לתקרה במטרה להזרים את המים אל המתזים.

מערכות כיבוי אש ספרינקלרים כוללות מערכת מדים למדידה של לחץ מים, לחץ מספק הכרחי להתזת מים יעילה ומהירה במקרה של שריפה. מערכות כיבוי אש עם ספרינקלרים מפעילות גם אזעקה לפינוי המתחם והעברת הודעה אל מוקד הכבאות האזורי. חשוב להבהיר שמערכות ספרינקלרים מופעלות על ידי גלאי של חום ולא גלאי עשן. המערכות המתקדמות מפעילות את הספרינקלרים רק באזור הרלוונטי ולא במתחם כולו. מים מותזים רק כאשר הגלאי מזהה טמפרטורה גבוהה שמעידה על אש.

איך מתקינים מערכת כיבוי וגילוי אש?

התקנה ותחזוקה שוטפת (כולל בדיקות תקינות) של מערכות כיבוי אש ספרינקלרים יש לבצע על ידי אנשי מקצוע. חברת אגן בינדו בע"מ מתמחה במערכות גילוי אש ועשן ומערכות כריזה משולבות אש, חייגו עכשיו ותהיו רגועים בידיעה שהותקנה אצלכם מערכת גילוי וכיבוי אש מהטובות בתחום.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here