למה להחליף משאבת מים למכונת כביסה?

0
1929
למה להחליף משאבת מים למכונת כביסה?
קרדיט FREEPIK

משאבות מים הן חלק בלתי נפרד ממכונות הכביסה ותפקידן הוא להוציא ולהכניס מים מהדוד ולתוכו בהתאם להתקדמות תוכנית הכביסה. מטבע הדברים גם המשאבות הטובות ביותר עלולות עם הזמן להתבלות ולסבול מתקלות לאור השימוש הרצוף והעומסים הגבוהים. במקרים אלו עשוי לעלות הצורך בהחלפת משאבת המים או שלעיתים ניתן להסתפק בתיקון שלה.

כמה מילים על תפקיד המשאבה

כידוע, את הבגדים אתם מכניסים אל פתח מכונת הכביסה ולמעשה לתוף, כאשר אבקת הכביסה והמרכך נכנסים אליו גם כן מתוך המגירות הייעודיות או באמצעות קפסולות שנכנסות ביחד עם הבגדים. עם ההפעלה של התוכנית מתחילים להיכנס מים לתוך הדוד כאשר גוף החימום מחמם אותם לטמפרטורה הרצויה בהדרגה, ואילו התוף מסתובב ביחד עם הסבון והמים וכך מתקבלת פעולת הניעור של הבגדים. בשלב הראשון תפקידה של המשאבה הוא לשאוב החוצה את המים המלוכלכים ולהעביר אותם אל צנרת הביוב או אל מקום אחר של שימוש במים אפורים. לאחר שהבגדים נקיים שוב שואבת את המשאבה את המים החוצה אל צנרת הביוב וכך ניתן להתחיל בפעולת הסחיטה, כלומר הסיבוב המהיר של התוף.

תקלות במשאבה

משאבות מים למכונת כביסה עשויות לסבול מתקלות. לעיתים אפשר להבחין ברעש הבוקע מתוך המכונה ושמקורו במשאבה, ולעיתים הסימן לתקלה הוא שהמים פשוט לא מתרוקנים מתוך התוף והבגדים נשארים רטובים. יש לציין כי לעיתים חוסר התרוקנות של מים מהתוף אינו מעיד בהכרח על תקלה במשאבה עצמה אלא על סתימה בצנרת.

במידה ומדובר בתקלה במשאבה עשויים להיות לכך גורמים שונים. למשל, שבירה של החיבור בין ציר המשאבה ובין הכנפיים אשר מחייבת החלפה של המשאבה. דוגמה אחרת היא תקיעה של הפרופלור של המשאבה עקב חפץ מסוים שמונע ממנו להסתובב, ובמרבית המקרים יש להזמין טכנאי על מנת שישחרר את התקיעה שכן פתיחה של מכונת כביסה אינה מלאכה שכל אחד יודע לעשות ובהחלט עלולים להיגרם נזקים. דוגמה נוספת היא בעיה במערכת החשמל הכללית של המכונה או זו הקשורה ספציפית אל המשאבה והבקר שלה. לעיתים פשוט מדובר ברטיבות שיכולה להתייבש ופעמים אחרות מדובר בקצרים שבגינם יש להזמין טכנאי על מנת שיקבע כיצד לטפל בבעיה. 

משאבות למכונות כביסה בקומות מרתף

בקומות מרתף השוכנות מתחת לקו הביוב המרכזי יש צורך להוסיף עוד משאבה שנקראת משאבת ניקוז,  הידועה בקרב הציבור גם בשם סילוקית. המשאבה הזו לוקחת את המים מהמכונה ובעזרת מנוע חזק מעלה את אותם כמה מטרים כלפי מעלה או מרחק מסוים בצורה אופקית אל קו הביוב המרכזי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here