מהם מזונות זמניים וכיצד הם נקבעים?

0
452
https://josef-law.co.il/
קרדיט https://josef-law.co.il/

פרידה תמיד כואבת. בין אם מדובר בהכרה שהיחסים שקיווינו לבנות אינם הולכים לכיוון שציפינו, אם הפרידה מלווה בתחושת אכזבה גדולה מעצמנו או מהחצי השני שלנו או אם התחולל שבר באמון, מדובר באחד מהתהליכים האמוציונליים ביותר שאנו עשויים לחוות במהלך חיינו. עם זאת, הליך גירושין הוא הרבה יותר מעוד פרידה. לאורך חיי הנישואין אנו צוברים יחד רכוש משותף ומקימים משפחה. לכן, מרגע שבחרנו "לפרק את החבילה", יידרש בראש ובראשונה מענה משפטי. הדיונים סביב חלוקת הרכוש, המשמורת וגובה המזונות עשוי לקחת תקופה ארוכה. כדי להבטיח את רווחת הילדים לאורך התהליך, נקבעים לעתים קרובות מזונות זמניים עבור ההורה המשמורן. כיצד הם נקבעים ומהם הקריטריונים לכך? עורך הדין דויד יוסף מרחיב על הנושא.

לשם מה נדרשים מזונות זמניים?

בתי הדין הרבניים ובתי המשפט לענייני משפחה כורעים תחת עומס אדיר. לכן, לעתים קרובות דיונים במזונות עשויים לקחת חודשים רבים ולעתים אף מעל שנה. במצב זה, דמי המזונות הזמניים מהווים סעד ביניים המאפשר להמשיך ולהבטיח את פרנסת הילדים גם בתקופה בה מוסדרות ההבנות בין ההורים הגרושים.

שיקולים רבים נלקחים בחשבון

במהלך הדיון סביב המזונות, יפעל בית המשפט על מנת לשמור על האיזון בין הסעד הנדרש עבור המשפחה ובין הפגיעה הכלכלית שעשויה להיגרם לנתבע. סכום המזונות ייקבע במידה רבה על פי הסדרי משמורת ילדים שייקבעו בתקופה זו. ההורה המשמורן לרוב יהיה זכאי למזונות הילדים, ככל ששכרו נמוך משל ההורה הנתבע. בניגוד לתפיסה הרווחת, ישנם לא מעט מקרים, כאשר שכרה של האם גבוה משל האב. כך, עשויה האם לשלם סכומי מזונות לא מבוטלים, בעיקר במקרה בו האב מחזיק במשמורת. מדובר בתהליך לא פשוט. אחרי הכול, נדרשת החלטה מהירה שתבטיח סעד רציף. במסגרת זמנים זו, נדיר שבית המשפט יספיק להעריך במדויק את מצבם הכלכלי של ההורים. לכן, לרוב ייקבע הסכום על פי הערכה כללית של צרכי הילדים, על בסיס חלוקת המשמורת הנוכחית.

מענה יעיל דורש ליווי מקצועי

דיני המשפחה נחשבים לרגישים ולמורכבים שבתחומים המשפטיים. לכן, חשוב שיעמוד לרשותך עורך דין בקיא ומיומן, אך לא פחות חשוב מכך, אדם רגיש שיוכל לספק לך אוזן קשבת בתקופה הטעונה הזו. עורך דין דויד יוסף מעמיד לרשותך ניסיון רב שנים ויסייע לך בכל הנדרש לאורך כל ההליך. בין אם מדובר בדיונים סביב סכום המזונות, או על בקשת פסילת צוואה, יש לך כתובת משפטית מהשורה הראשונה. למידע נוסף ולתיאום פגישת ייעוץ, ניתן להתקשר למספר 052-4311416.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here