מה צריך לדעת על הגירה לישראל

0
110
קרדיט canva

כמו מדינות רבות, גם ישראל מקבלת תיירים בשמחה ותיירות מהווה ענף משמעותי בכלכלה. אזרחים ממדינות רבות יכולים לקבל אשרת תייר ולהישאר עד 90 יום. כמו כן, עם הגשת בקשה מצד מעסיק או גורם אחר ופרוצדורה כלשהי ניתן גם לקבל ויזה ארוכת טווח לעבודה או לימודים. עם זאת, קבלת אזרחות ישראלית ומעמד אזרח מן המניין (השונה ממעמד תושב קבע) יכול לקבל יהודי שרוצה לעלות לארץ וכן ילדיו ונכדיו. בדרכים מורכבות הרבה יותר יוכלו בן/ בת זוג של אזרחים ישראלים לקבל אף הם אזרחות ישראלית אך מדובר על תהליך ארוך. גם כאשר אדם מקבל מעמד של תושב קבע, עדיין אין הדבר אומר שהוא אזרח על כל הזכויות והחובות שמעמד זה מביא איתו. כדי לקבל מעמד אזרח במהירות הרבה ביותר שניתן מומלץ לפנות לעורך דין מומחה בתחום.

ההבדל בין הגירה לאזרחות

כאמור, קבלת מעמד אזרח אינה פשוטה. גם הגירה לישראל יכולה להיות מורכבת עבור מי שאינו יהודי. כפי שציינו קודם, ישראל נחשבת למדינת הגירה אך זאת עבור יהודים בלבד. חשוב לזכור שאדם נחשב יהודי כאשר אימו יהודיה. ישנם לא מעט אנשים המבקשים להגר לישראל אשר קיימו תמיד אורח חיים יהודי, אביהם יהודי ורק אימם לא, אשר מדינת ישראל מקשה עליהם לעלות לארץ. גם להם מומלץ להיעזר בעורך דין המומחה להגירה שיסייע להם בהתמודדות מול הרשויות ויסייע בהגירתם לארץ. כמובן שאם זהו אדם זר לגמרי ההגירה קשה עוד יותר עבורו. עם בן/ בת זוג יהודים הדבר יהיה פשוט יותר אך עדיין תהליך ממושך בו יצטרכו בני הזוג להוכיח שהם מקיימים חיי זוגיות מלאים. מטרתה של המדינה היא למנוע נישואים פיקטיביים שנועדו רק למטרת הגירה.

סוגים של אשרות כניסה

ישנן מספר אשרות כניסה לישראל המתחלקות למספר סוגים. הויזה הבסיסית ביותר היא עבור תיירים. היא נקראת 2B והיא מאפשרת לאדם לשהות בישראל עד 90 יום ללא אפשרות עבודה. מעבר לכך יש אשרות נוספות:

אשרת סטודנט – A/2

אשרת דת – A/3

ויזה לבני זוג וילדים – 4/A

אשרת עבודה – B/1. אשרה זו מאפשרת שהיה בישראל למטרת עבודה למשך 5 שנים ו 3 חודשים. על המעסיק להצטייד באישור העסקה עבור העובד שברצונו להעסיק אחרת יחשב הדבר העסקת עובד זר ללא היתר.

את רשימת המסמכים לקבלת ויזה לטווח ארוך ניתן למצוא באתר משרד החוץ הישראלי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here