מחדשים רהיטים? – בחירה נכונה של צבע לעץ

0
491
מחדשים רהיטים? - בחירה נכונה של צבע לעץ
קרדיט FREEPIK

בכל בית קיימים פריטים העשויים מעץ, החל בשולחנות וכיסאות ועד לפרגולות וריהוט גן. אכן, העץ זוכה לפופולאריות גבוהה עקב המראה הטבעי, החמים, המזמין והכפרי שלו, אך מהצד השני – דווקא בהיותו חומר טבעי הוא נתון יותר לסכנה ממפגעי מזג האוויר, רטיבות, מזיקים למיניהם וכדומה. לכן הרהיטים בבית ובחצר נדרשים מעת לעת לעבודות תחזוקה הכוללות גם צביעה, ובשורות הבאות נסביר על בחירת צבע לעץ ונביא דוגמאות למספר מוצרים.

התאמה של הצבע למטרות

ראשית, יש להבין מהם התנאים בהם שוהה הרהיט הנדרש לחידוש ומאילו נזקים הוא כבר סובל. הדבר יקבע לא רק את סוג העבודות הנדרשות כמו שיוף ואיטום סדקים, אלא גם את סוג הצבע המתאים ביותר שייתן לו שכבת הגנה טובה לצד מראה יפה. כך למשל, צבעי לכה על בסיס מים מספקים הגנה מריקבון, מים ועובש ועל הדרך גם מעניקים את הברק האסתטי והמחודש לרהיטים. לעומת זאת, לכות על בסיס שמן מספקות הגנה יותר חזקה ולכן יתאימו עוד יותר לרהיטים שנמצאים בחצר ובגינה וחשופים לפגעי מזג האוויר, כאשר ההבדל בין צבעים חצי אטומים ואטומים דומה למדי. כמובן שיש לבחור גם בצבע נכון ומתאים לגוון המבוקש מתוך מניפת הצבעים שבה מגיע המוצר. 

שתי דוגמאות לצבעי עץ

אם כן, בשוק קיימים סוגים שונים של צבעי עץ ומתוכם יש לבחור בזה המקנה את העמידות המרבית, ביחד עם יכולת צביעה קלה ותוצאות אסתטיות מבוקשות. כך למשל, קיים ספריי 2X ULTRA COVER שאיתו אפשר לצבוע גם רהיטים בעלי שטח פנים לא ישר, מאחר והספריי מקנה כיסוי מיטבי לרבות בעץ מגולף ובחריצים קטנים. זהו ספריי נטול עופרת הנחשב לפורץ דרך בתחום הצביעה ולמעשה הוא הנמכר בעולם מסוגו, שאיתו אפשר לצבוע את כל סוגי המשטחים – עץ כמובן וגם פורמייקה, מתכות, פלסטיק ועוד. יש לו ריכוז פיגמנטים גבוה המקנה תוצאות אסתטיות מצוינות, הוא קל לשימוש וניתן לרסס איתו גם הפוך, עם ייבוש תוך 20 דקות וייבוש סופי תוך 24 שעות.

דוגמא נוספת היא צבע לעץ במראה אטום על בסיס מים של חברת Wolman שאיתו ניתן להשיג מראה אטום תוך יישום של שכבה אחת בלבד. הצבע שומר בצורה אופטימאלית על הגוון המקורי של העץ ומקנה לו הגנה מפני נזקי קרינת שמש, ויש בו גם רכיב ייחודי שנותן הגנה חזקה מאוד מפני מים עומדים. אפשר לדלל אותו במים ואפשר ליישם על ריהוט גן, חלונות, בתי עץ, פרגולות, ארגזי רוח ועוד. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here