מחפשים שירותי עמילות מכס? הנה מה שאתם צריכים לבדוק

0
890
קרדיט תמונה FREEPIK

כידוע, כאשר מייבאים סחורות וטובין יש צורך לעמוד בקשר מול רשות המיסים, או ליתר דיוק רשות המכס שמבצעת את הבקרה בנמלי התעופה, בנמלים הימיים ובמעברי היבשה המעטים של ישראל. תפקידה של הרשות הוא לבדוק את הסחורות והמוצרים, לאכוף איסורים ומגבלות, וכמובן לטפל בכל הקשור למיסוי. ההתמודדות מול רשות המכס איננה בהכרח פשוטה וכרוכה בבירוקרטיה לא מעטה, וכאן נכנס לתמונה גורם המעניק שירותי עמיל מכס מקצועיים ורציניים.

למה צריך עמיל מכס

עמילות מכס היא שירות שבעזרתו יבואנים מקבלים ייצוג מול הרשות. וזאת על ידי מקצוענים בעלי ניסיון רב. השירות משפר את הליכי השינוע של סחורות ומוצרים בין מדינות, מקצר את ההליכים וחוסך בזמן ובממון נכבד, מקל על מילוי הניירת הנדרשת, מטפל בכלל נושאי ההיתרים מהרשויות והביטוחים, וכיוצא בזאת. כמובן, המטרה היא לאפשר ללקוח שקט תעשייתי בידיעה שענייניו מטופלים על הצד הטוב ביותר, תוך חיסכון במס, בהוצאות על אחסנה ארוכת טווח, וללא עיכובים וטעויות בהעברת הסחורות הלאה.

לשם כך, עמיל מכס אמון על הערכה וסיווג של הסחורות, הנעשים עוד בטרם יציאת המשלוח ממדינה אחרת, וכן על ייעוץ הנוגע להסכמי סחר, הסכמים, אמנות בינלאומיות ודרישותיהם. לא פעם, עמיל המכס משלב בעבודתו טכנולוגיות מתקדמות להעברת מידע מאובטח ושוטף ולביצוע ביקורות ועדכון הלקוח.

מה לבדוק כשבוחרים עמיל מכס

בבחירת עמיל מכס יש לשים לב לכמה פרמטרים עיקריים:

  • שימו דגש על חברה רצינית בעלת ניסיון רב, המלווה את הלקוח בכל שלבי הייבוא ומבצעת תיאום בין כל הגורמים הרלוונטיים – לרבות כמובן רשות המכס, עד לשחרור המטען.
  • כדאי לתת עדיפות לחברה הזוכה לדירוג שירות גבוה מאוד מטעם רשות המכס, הפועלת לפי כלל אמנות הסחר וההסכמים הבינלאומיים, הסטנדרטים והחקיקה הרלוונטיים.
  • ישנה עדיפות לחברה המתמחה גם בכל הקשור לאישורים מול משרד התחבורה, הבריאות, מכון התקנים וכדומה.
  • רצוי מאוד שהשירות יינתן בפריסה ארצית רחבה, החל בנתב"ג ועד לנמלי הים של ישראל. הדבר מאפשר תקשורת מהירה מול הנמל ומול בית המכס הרלוונטי, להשלמה מהירה של מהלך הייבוא או הייצוא.
  • יתרון גדול הוא לבחור בחברה שהינה גורם כלכלי מאושר – AEO מטעם המכס. המשמעות היא מעין "מסלול ירוק" המאפשר לקדם מוצרים וסחורות ביתר מהירות מול רשות המכס.
  • במידת הצורך, יש לשים לב שהחברה מסוגלת לספק מעטפת מקיפה לצרכי השילוח והלוגיסטיקה בים, באוויר וביבשה, לרבות ניהול שרשרת האספקה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here