מתי כדאי לקחת הלוואה לעסק?

0
1569
מתי כדאי לקחת הלוואה לעסק?
קרדיט Depositphotos

שגרת החיים של עסק היא שגרה לא קלה, במיוחד שמדובר על עסקים קטנים בתחילת דרכם המקצועית שלא תמיד הבנקים ממהרים לתת להם הלוואה. אך לעיתים ישנם גם עסקים ותיקים אשר נקלעים לקשיים ורק הלוואה יכולה להציל את המצב. אך בטרם לקיחת ההלוואה בין אם זה מבנק או מחברות חוץ בנקאיות, חשוב לדעת אם נוכל לעמוד בהחזרי ההלוואה מדי חודש על מנת שלא נסתבך יותר.

באילו מצבים כדאי לעסק לקחת הלוואה לעסק?

מאחר שעסק מצריך תזרים מזומנים באופן קבוע חשוב לדעת באילו מצבים העסק יכול לקחת הלוואה ובאיזה מצבים לא כדאי לו לקחת הלוואה. המצבים שלעסק כדאי לקחת הלוואה הם:

  • הכנסות נמוכות – הכנסות נמוכות היא מצב שבו רוב העסקים נמצאים במיוחד בתחילת דרכם כעסק קטן וזעיר. הכנסות נמוכות יכולות להיות גם במצבים אשר לא תלויים בנו כמו משבר כלכלי, מלחמה ועוד. אך גם עבודות תחזוקה, או חודשים לא רווחיים עלולים להשפיע על מאזן ההכנסות של העסק. לכן במצב כזה יש צורך לקחת הלוואה לעסק.
  • קניית ציוד חדיש לעסק – ישנם מצבים שבהם הציוד המשרדי ישן מדיי על נמת לעבוד איתו או שכולל ליקויים שונים ופוגע בשגרת העבודה עימו. במצב זה יש לקחת הלוואה לעסק על מנת לקנות מכונות חדשות לעסק או ציוד להתרחבות העסק שלא תמיד לבעל העסק יש אותו.
  • הרחבת העסק – במצב בו העסק רוצה להתרחב ולהשקיע בסניפים נוספים או שהוא מעוניין לפתח מוצר מסוים הוא חייב מספיק כסף על מנת לבצע פעולות אלו. באמצעות הלוואה לעסק יכול בעל העסק להיות רגוע ולבצע את ההרחבה שהוא רוצה בראש שקט.

באילו מצבים שבהם לא כדאי לקחת הלוואה לעסק?

כמו שישנם מצבים שבהם כדאי לקחת הלוואה לעסק, ישנם מצבים שבהם לא כדאי לקחת הלוואה לעסק. מצבים אלה כוללים:

  • שלא ניתן לעמוד בהחזרי ההלוואה – במצבים שבהם לא ניתן לעמוד בהחזרי תשלום ההלוואה מומלץ לא לקחת הלוואה לעסק, על מנת לא להסתבך מעבר למידה ולשלם ריבית פיגורים על עיכוב בהחזרי התשלום.
  • רכישה בתשלומים – במצב של רכישות בתשלומים ישנה ריבית וכך שיוצא שההחזר על המוצר הוא גבוה מאוד ולא משתלם מבחינה כלכלית.
  • רמת חיים גבוהה שאינה ניתנת לתחזוק – במצב של רמת חיים גבוהה  שכוללת מותרות כמו קניות וחופשות ניתן לוותר על לקיחת הלוואה לעסק. במיוחד שמדובר על מצב בו יש לשלם במקביל על כמה שירותים או מוצרים.

אם בעל העסק יצמצם את העלויות הכספיות שלו ולא יוציא כסף על רכישות בתשלומים, רמת חיים גבוהה שאינו יכול להתחזק ואף לקיחת הלוואה שאינו יוכל לעמוד בתשלומיה, יוכל לשמור על איזון ומניעת מצב של עיכובי תשלומים וריבית פיגורים. מצב זה ימנע גם מבעל העסק להיכנס למצבים של מינוסים גבוהים ולהסתבך עוד יותר עם העסק.

*אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here